Jump to content

Hvor kjøpe dynamo til bmc?

joda tour

Recommended Posts

Alle motorer fra syttitallet og nyere hasr vekselstrømdynamo! Så dette er ikke uvanlig. Dynamoen har så enten innebygget likeretter/laderele eller en løs som skrues på skottet. Du har vel ikke pluss til jord på BMC'en?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hei

LUCAS leverte vekseldynamo med + til jord. Tror den het 11 AC.

Kanskje du kan snakke med en forhandler for LUCAS. Å snu polariteten tror jeg kanskje blir vanskelig da du sikkert vil få problem med starter. Tror ikke den vil rotere riktig vei.

Den enkleste løsningen blir kanskje å kjøpe en 2 polt dynamo.

PS kom nå på at traktor blant annet Massey Ferguson og forhandler Eik Maskin kan kanskje ha en løsning. Å sette på likestrøms dynamo tror jeg er en dårlig løsning da disse gamle likestrøms dynomoen kun leverte 20-25 amp.

Smaapala

Redigert av Smaapala (see edit history)

det er to store stikk og en liten,men de er ikke merka med noe hva er hva?

De to store er pluss, og den lille er til ladelampen.

Men om du virkelig trenger pluss til jord (trodde engelskmennene sluttet med dette tidlig på sekstitallet jeg) så er nok en topolt dynamo enkleste løsning!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hverken + eller - er koblet direkte til motorblokka på et topolet anlegg. Ved omvendt polaritet går + kabel fra batteri rett i motorblokka.

Beskriv hvor + kabelen fra batteri ender opp. Er det på innslagsrele oppå startmotor så har du normal polaritet. Er det derimot - kabelen som ender opp her, har du motsatt polaritet.

Ok. Da er det motsatt polaritet, og da tørr ikke jeg og hjelpe deg. Trodde kanskje det bare var ombygging fra likestrømsdynamo til vekselstrømsdynamo som var nødvendig, for det hadde vært en enklere sak og løse. Ikke det at det trenger og være vanskelig, men jeg blir nok svar skyldig er jeg redd. Må jo være gammel denne motoren siden den er lagt opp med + til gods. Uansett, lykke til :smiley:

da er ny topolet dynamo montert.kd trading har tydeligvis ikke alle opplysningene på bmc.måtte på bema i grimstad for og få folk med peiling.topp service der gitt.vi blei enige om ting over telefonen og fikk det jeg måtte ha,da fikk jeg en som passa på fester,kontakter og med likt reimhjul.tusen takk bema

• 2 uker senere...
  • 6 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...