joda tour Startet 16.Mai.2010 Del på Facebook Startet 16.Mai.2010 er det noen som vet om en dynamo til bmc med motsatt polarisering?har kjøpt ny men fikk en vekseldtrøm dynamo.etter min tankegang blir dette litt feil.håper noen andre har noen bedre ideer har lissom ikke lyst til å snu på alt i det ledningsnettet Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 hørtes ut som en skjelden sak at de er en vekselstrøms dynamo!! sikker på at de ikkje står en likeretter på den?? Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
index Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Alle motorer fra syttitallet og nyere hasr vekselstrømdynamo! Så dette er ikke uvanlig. Dynamoen har så enten innebygget likeretter/laderele eller en løs som skrues på skottet. Du har vel ikke pluss til jord på BMC'en? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
joda tour Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 det hva en likestrøm som sto der men fikk veksel av kd trading ifjor som jeg skulle bytte i vinter,men har ikke fått tid føre nå.kd trading sier de ikke har likestrøm lenger.vet dere om noen plasser de har likestrøm med feil polarisering? Sitér dette innlegget Link to post
joda tour Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 pluss er minus er ja Sitér dette innlegget Link to post
tuborg Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Daller fleste moderne dynamoer er vekselstrøms med likeretter. Enten 2 pol med ett pluss og ett minus uttak eller 1 polet med minus til gods. Sitér dette innlegget Link to post
joda tour Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 (redigert) det er to store stikk og en liten,men de er ikke merka med noe hva er hva? Redigert 16.Mai.2010 av joda tour (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 (redigert) Hei LUCAS leverte vekseldynamo med + til jord. Tror den het 11 AC. Kanskje du kan snakke med en forhandler for LUCAS. Å snu polariteten tror jeg kanskje blir vanskelig da du sikkert vil få problem med starter. Tror ikke den vil rotere riktig vei. Den enkleste løsningen blir kanskje å kjøpe en 2 polt dynamo. PS kom nå på at traktor blant annet Massey Ferguson og forhandler Eik Maskin kan kanskje ha en løsning. Å sette på likestrøms dynamo tror jeg er en dårlig løsning da disse gamle likestrøms dynomoen kun leverte 20-25 amp. Smaapala Redigert 16.Mai.2010 av Smaapala (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 det er to store stikk og en liten,men de er ikke merka med noe hva er hva? De to store er pluss, og den lille er til ladelampen. Men om du virkelig trenger pluss til jord (trodde engelskmennene sluttet med dette tidlig på sekstitallet jeg) så er nok en topolt dynamo enkleste løsning! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
joda tour Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 hadde håpet at å slippe å kjøpe en til,det ser ut som jeg må bite i det sure eple kjøpe ny en.dere skal ha tusen takk for alle goe tilbake meldinger.hvis jeg må kjøpe ny så har jeg en dynamo tilsalgs Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Unskyld meg,uten at jeg vet kan du være en kløpper på strøm, men er du sikker på at + er til gods?? Er ikke bare det at anlegget er topolet da Sitér dette innlegget Link to post
joda tour Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 da for jeg spør åssen sjekker du det da? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Hverken + eller - er koblet direkte til motorblokka på et topolet anlegg. Ved omvendt polaritet går + kabel fra batteri rett i motorblokka. Beskriv hvor + kabelen fra batteri ender opp. Er det på innslagsrele oppå startmotor så har du normal polaritet. Er det derimot - kabelen som ender opp her, har du motsatt polaritet. Sitér dette innlegget Link to post
joda tour Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 pluss kabel går til motor or minus går til starter.slik er min koblet Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Ok. Da er det motsatt polaritet, og da tørr ikke jeg og hjelpe deg. Trodde kanskje det bare var ombygging fra likestrømsdynamo til vekselstrømsdynamo som var nødvendig, for det hadde vært en enklere sak og løse. Ikke det at det trenger og være vanskelig, men jeg blir nok svar skyldig er jeg redd. Må jo være gammel denne motoren siden den er lagt opp med + til gods. Uansett, lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Ville jaktet på en starter med rett polaritet, for det blir lettere med dynamo etter det. Kan kanskje bruke en topolet dynamo hvor huset i dynamoen er isoleret og strømløs. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
joda tour Svart 20.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2010 da er ny topolet dynamo montert.kd trading har tydeligvis ikke alle opplysningene på bmc.måtte på bema i grimstad for og få folk med peiling.topp service der gitt.vi blei enige om ting over telefonen og fikk det jeg måtte ha,da fikk jeg en som passa på fester,kontakter og med likt reimhjul.tusen takk bema Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Ørnen Svart 20.Mai.2010 Del på Facebook Svart 20.Mai.2010 hei generatoren på min BMC 1.5L diesel (Tempest Captain) har tatt kvelden, og vi sliter med å finne en som passer. Hva heter den modellen du fikk, og passer den rett inn? Hvor mange A yter den? mvh Ørnen Sitér dette innlegget Link to post
joda tour Svart 28.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2010 her er 2 nr her de er: aak3301 ia0832 den er på 14.5volt og 70 amper passer perfekt på motor og reimhjulet er lik diameter. ring bema i grimstad,de er hovedleverandør av dynamoer til maritim,men maritim "har" ikke til bmc Sitér dette innlegget Link to post
Tiring 72 Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 Har selv en BMS captain 37 hp. Er byttet starter..og da ble det lagt opp til " vanlig" polaritet . Kjøpte den sånn..og den funker bra. Så lurer på hvilke ANDRE komponenter man kan ødelegge..med det " opplegget" jeg har? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.