snurresprett Startet 16.Mai.2010 Del på Facebook Startet 16.Mai.2010 Eter og ha kjørt Norge på kryss og tvers så har jeg ndelig fått kjøpt meg en båt! Jeg hadde bestemt meg for og kjøpe en Nordkapp 17, og hadde på et tidspunkt også kjøpt en. Men da jeg skulle hente den var den i mye dårligere stand, enn selger hadde oppgitt. Men så dukket det opp en gammel klassiker på Finn.no En fjordwing 19SP som hadde fått litt hard medfart en vinter lå ute for salg. Jeg dro ned i morges for og kikke på den! Og vakrer linjer skal man lete lenge etter Vindkjermen var litt skjev, og to ruter knust, men det skulle la seg ordne! kallesje var revnet og stengene knekt. Men det skal vel også la seg ordne, får en til og sy den opp med nue stenger, sånn at den holder ut denne sesongen. Ny kallesje kan man ta til vinteren. Ellers er den fryktelig møkkete og mye skal la seg gjøre med vann og såpe. Skroget var generlt bra, litt gelcoat sparke i fronten må til etter at den har ligget og gnagd på brygga. Men jeg har troen på at dette kan bli en liten perle på vannet. Motoren som sitter på er en Mercury 75hk 95modell i god stand. Den er litt liten til båten og blir nok byttet ut. Hvis noen sitter på en 115-150hk, eller kanskje trenger min 75hk ? så si ifra ;) Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Gratulerer og velkommen til fjord familien :) Blir mange digge timer i den tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Kommandør Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Gratulerer med ny båt! Kan ikke fri meg fra tanken på at det er trist at noen har behandlet en så fin båt så dårlig . Bra at den kommer i gode hender og blir tatt vare på. Lykke til, Mvh PM Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 takk for det ;) Den har ikke vært i bruk på et par år, og bare stått!synes denne modellen er nydelig! tror forresten ikke de stolene er het orginale, mener de satt på stativ orginalt.. Men trekker vel om putene og setter inn et par nye stoler! Noen som vet om det er vanskelig og bytte ut det knuste glasset? regner med at det skal være enkelt og rette vindskjermen. Kanskje en fordel med Plexi eller noe hvis den ikke blir 100% rett? Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Jeg testet plexi på mitt forrige båtprosjekt. Ikke noe særlig vellykket. Utvider seg i varmen og sprenger på rammen om det sitter litt trangt. Jeg laget pappmaler og tok turen til nærmeste glassmester. Her skar de ut 5mm glass om jeg husker riktig. Glasset ble sendt til herding som tok omtrent en uke. Ble kjempebra. Og det kostet mye mindre enn alle plexi rutene jeg hadde kjøpt på forhånd. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
tkb Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Har hatt en slik Mercury 75 som du har. Kraftig plugg på nesten 1400 ccm,og den dro min Rana 18 cabin i plan på et blunk. Minuset var hakkete tomgang,ellers bra motor. Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Har hatt en slik Mercury 75 som du har. Kraftig plugg på nesten 1400 ccm,og den dro min Rana 18 cabin i plan på et blunk. Minuset var hakkete tomgang,ellers bra motor. Ja, har hørt den skal være bra. Men vet ikke om den drar Fjordwingen opp i 30 knop ;) vi får se! lunne tenkt meg rundt 135:) Lå en på finn, men den ble solgt i dag desverre Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 19.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 gleder meg til og hente båten i morgen kveld! da blir det 2-3 uker med mye jobbing for og få balja på vannet.¨Det som vil ta tid er vel og få sydd opp kallesjen, samt og få tak i nye stenger! Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 21.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2010 (redigert) Hentet båten i går, og det er litt merkelig det der... Når man drar for og kikke på båt for første gang, så prøver man og være litt skeptisk. Men det er ikke enkelt, det ender med at man blir helt giret, samtidig som man skal virke litt "tja" for og prøve seg med litt pruting. Det som da skjer ar et selger ringer etter noen timer og sier at han har 3 kjøpere på døra, og jeg går rett på limpinnen og handler i fullt firsprang fordi jeg er redd sjangsen skal gå fra meg! Er det bare jeg som har det sånn ????? hehe Men.. det jeg skulle frem til er vel at båten nok var i litt dårligere stand enn mine "nyforelskede" øyne klarte og se. Vindskjermen hadde fått veeeeeldig juling, og jeg vet om mange som har gitt opp sånne vindskjermer. Men jeg skal prøve og lag til noen vinkler i Aluminium som jeg kan bruke til og lappe den sammen men poppnagler og skruer. KA dokke tru ?? Når det kommer til Glass, så mente den lokale Glassmesteren at Lexan var rette materiale, vet noen har være skeptisk til dette.. men men Kallesjen var ihvertfall er høydepunkt! eller det vil si at Kallesjemaker'n er vel høydepunktet ! Han var utrolig hyggelig og sa at dette kunne han lappe sammen slik at jeg fikk brukt den i sommer. KAn ikke annet enn og annbefale Kalesjemaker'n Trond Fossum på Eidsvoll. Stolene røk ut tvert.. de var ikke i god form. Jeg dro også ut teppet slik at jeg kunne skjære til et nytt med det gamle som mal. Men ble litt skeptisk til fineren i gulvet. Den var veeeldig våt, tydelig at det har ligget snø\vann oppi der. Har veldig lyst til og slippe og bytte dørken, så har satt på varme og håper jeg klarer og tørke den. Hva tror dere? Tidligere eier har også laget en solseng som ligger over motorbrønnen, skal jeg fjerne den og få det orginale utseendet?? eller skal jeg la den være de? Kanskje ikke det beste bildet, men den ligger helt nedpå når motoren er tiltet ned. flere bilder kommer i morgen nå er det tid for Redigert 21.Mai.2010 av snurresprett (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
stkongsv Svart 22.Mai.2010 Del på Facebook Svart 22.Mai.2010 Ser ut til at denne er kommet ut for salg igjen? Hva skjedde? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=22484402 Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 22.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2010 hehe ja! en kompis som har bedrevet litt Bøll som hevn, siden jeg la ut bilen hans for salg på han 30års dag:) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 22.Mai.2010 Del på Facebook Svart 22.Mai.2010 Den vindskjermen din, kan du ikke få en sveiser som sveiser alu til å fikse den? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
snurresprett Svart 22.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2010 Den vindskjermen din, kan du ikke få en sveiser som sveiser alu til å fikse den? hmm. Joooo kanskje?? må jeg demontere hele vindskermen da? Eller kan de sveise den mens den stå på båten ? da må jeg eventuelt demontere sidevinduene for og få den av. Har fått litt Noja for den vindskermen, den er skikkelig "laus i fisken". Redd jeg ikke får den på igjen :) hehe Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 22.Mai.2010 Del på Facebook Svart 22.Mai.2010 Det vil en sveiser helt sikkert ta hensyn til om du må ta den av eller ikke. Han eller hun tilpasser skjermen etter som det blir sveiset. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
snurresprett Svart 22.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2010 (redigert) Det vil en sveiser helt sikkert ta hensyn til om du må ta den av eller ikke. Han eller hun tilpasser skjermen etter som det blir sveiset. Takker for tipset Polarn, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Kanskje det er noen medlemmer her som tar på seg en liten jobb :) akkurat Sveising er jeg heeeelt grønn på :) Redigert 22.Mai.2010 av snurresprett (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HCS Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 Hvordan gikk prosjektet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.