Jump to content

Mariner 40hk.2004. Choke virker ikke

JonasE

Recommended Posts

Hei!

Jeg går ut fra at dette er en 2-takter? Jeg vet ikke hvordan choke-/primersystemet er på denne motoren, dvs. om det er chokespjeld eller om det er en primerventil som sender bensin rett ned i veivhuset. Uansett er det nok en solenoid/elektromagnet som skal få strøm når du trykker inn nøkkelen, og som så har en arm eller annen innretning som skal påvirke enten chokespjeld eller primerenhet. På en 60hk Mariner fra '92 som jeg hadde tidligere, var det sistnevnte løsning. Det første du bør sjekke er om du hører at det klikker i solenoiden når du trykker inn startnøkkelen. Hvis ikke solenoiden virker, må du sjekke/måle om du får 12V spenning frem til denne når nøkkelen trykkes inn. Hvis solenoiden ikke virker til tross for at den får spenning, så er det nok fare for at den er defekt. Jeg har god erfaring med Ravns Garage når det gjelder gode råd og reservedeler til Mariner.

Lykke til!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...