beatemo Startet 18.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2010 Heisann! Jeg har en Honda 25 HK (3 sylindret 4 takter) 2004 mod. hvor den forrige eieren har skrudd seg "helt vekk" på forgasseren. så jeg håper å få råd om "grunninnstillinger" her før jeg søker ekstern hjelp. Har forsåvidt ikke gjort annet enn å justere mengde skruene 2 omdreininger ut som vistnok står beskrevet som grunninnstilling i service boken. Motoren starter og går ganske greit på tomgang , men når jeg gir gass så kveles den av og til , eller det kommer en veldig dyp "brrrom" lyd før turtallet øker. deretter kan det komme ett poff eller smell fra eksosen.....? de 2 øvre forgasserene har jo også juseteringer for synkronisering?? hvor disse skal stå aner ikke jeg. men jeg ser jo at de ikke står likt , er det no regel for dette? eller må det taes med målerverktøy ala vakummeter? jeg forsøkte å skru de en omdreining inn uten at det hjalp , da reagerte motoren heller ikke noe særlig på tomgangsskuen. så jeg skrudde de ut igjen. Kort sagt , jeg er grønn på forgassere og søker råd , hjelp og veileding av noen som kan og gidder :) på forhånd takk ;) -B- Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 18.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 Hvis du skal justere forgasseren må du bruke vakummeter for og få det korekt Sitér dette innlegget Link to post
beatemo Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 Hvis du skal justere forgasseren må du bruke vakummeter for og få det korekt Ja jeg har forsåvidt forstått det , men kan disse "smell" lydene i eksosen forklares med en forgasser som ikke er riktig justert?? takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 18.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 Joda smell og fysj... Forgasser er viktig at er likt. Har du ikkje tilgang til vakumeter så kan du forsøke å bedre synkronisering på "øyemål". Dersom forgasserene har spjeld, så kan du bruke feks eit hår og føle med mellom spjeld og forgasserhus. Justere til håret klemmes likt fast på alle forgasserene. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
beatemo Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 Joda smell og fysj... Forgasser er viktig at er likt. Har du ikkje tilgang til vakumeter så kan du forsøke å bedre synkronisering på "øyemål". Dersom forgasserene har spjeld, så kan du bruke feks eit hår og føle med mellom spjeld og forgasserhus. Justere til håret klemmes likt fast på alle forgasserene. Takk for svar! Har ikke tru på at jeg skal begynne å fikle med det på egenhånd , så jeg får sjekke litt rundt eller kontakte den lokale marinaen. takk takk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.