Jump to content

9,9 Evinrude 10-15år gammel, trimming til 15hk?

karl1995

Recommended Posts

Det jeg gjorde på min var forgasser og reedventil bytte.

Husker ikke helt om jeg også måtte fjerne en plate før eller eller reedventilene.

Bestilte alle delene til min motor fra US SE HER , ett firma som har vært behjelpelig med litt tips og råd også.

Men har fått god hjelp fra Bernt her inne, han er kongen av gml Evinrude maskiner.

PS

Jeg har ikke fått noen kjempeøkning på farta hvis det er den du ønsker å øke, men båten går raskere og enklere opp i plan med tung ballast, og fartstapet er ikke så stort nå som tidligere med ballast i båten.

Bensinforbruket på min motor har heller ikke økt noe særlig, men nå har jeg byttet ALT i min motor inkl veiv, råder, alle lager, pakninger, begge stemplene inkl ringer etter borring av sylindere sliping av topp, innsug osv. (eneste gamle som er igjen på min motor nå er blokka, stammen og dekselet. Vurderer å bytte propellen til en 9"stål propell siden jeg har motoren jobber på veldig høyt turtall nå med 10" orignal propellen, vet ikke om dette har så mye å si men jeg mener å ha lest at du kan oppnå lik fart på lavere turtall med mindre propell....... HER ER DET MULIG JEG BOMMER HELT!!!!

Redigert av GlennIversen (see edit history)

Ha en fin dag

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...