Jump to content

Garmin 178C med vakkelfeil?

bjaas

Recommended Posts

Kartplotteren min har utviklet en utrivelig vane; hvis jeg setter multikontakten helt inn og vrir om låseringen kuttes strømmen! Til å begynne med skjedde det etter en stund (og i følge Murphys lov i det jeg manøvrerte i de skumleste farvannene). Nå er den hyggeligere; jeg må bare dytte kontakten innpå, og ikke forsøke å låse den fast. Prøver jeg å vri om låseringen får boksen ikke strøm i det hele tatt. Ulempen er at i litt stor sjøgang detter den ut igjen....

Andre som har opplevd det samme med Garmin 178C?

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn

Enig, ta dette opp med Belanor.

Jeg trur nok feilen ligger i pluggen til kabelen og ikke i selve instrumentet.

Du kan selvfølgelig prøve å spraye pluggen med elektrospray eller vanlig CRC. Jeg bruker regelmessig vanlig marine CRC på alle mine plugger i båt. Når jeg sier regelmessig så sprayer jeg pluggene hver gang før montering.

På min nye Garmin 276C så er pluggen så hard at uten CRC så trur jeg at pluggen har blitt ødelagt.

CRC  :nonod:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Jeg har bestilt en 220V/PC-kabel for å ha det litt moro i vinter også, og skal prøve om den fungerer. Hvis den funker kunne jeg levere inn 12V-kabelen til Navigare og få ny. Hvis ikke får vi sende inn plotteren.

Fikk forresten byttet kartbrikken jeg kjøpte sammen med instrumentet i juni i år til juli-utgaven, uten å måtte betale for det. Trengte bare å vise kvitteringen; og den hadde jeg! Har ikke rukket å sjekke alle nyvinningene, bare konstaterer at det er lagt inn opplysninger om havner i Norge denne gang.

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...