Halvor Startet 24.August.2004 Link til dette innlegget Startet 24.August.2004 Kan noen gi meg svar på hvor jeg kan få tatt VHF sertifikat når jeg bor langt til skogs - les Kongsvinger? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 24.August.2004 Link til dette innlegget Svart 24.August.2004 Hei, Her er listen over godkjente kursarrangører, kanskje finner du en som er i noenlunde rimelig nærhet: http://www.maritimradio.no/radioinspeksjon...kursholdere.htm mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Halvor Svart 25.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2004 Takk for svar Poseidon. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 25.August.2004 Link til dette innlegget Svart 25.August.2004 Det er vel ikke så fryktelig langt fra Kongsvinger til Lillestrøm, der du kanskje kan ta dette på et par timer under neste års "Sjøen for alle" i mars - ihvertfall hvis Telenor følger opp det som vel nå er blitt en tradisjon. Årets kunngjøring: http://www.norboat.no/index.php?page_id=3&...&article_id=106 Sitér dette innlegget Link to post
Jo_Eirik Svart 25.August.2004 Link til dette innlegget Svart 25.August.2004 Hei Vi vil nok kjøre samme opplegg til neste vår under "Sjøen for alle", forøvrig kommer vi til å registrere interesserte som ønsker å delta på vår 3-timers pensumgjennomgang nå under "Båter i Sjøen" i Sandvika 2-5 sept. og dersom vi får nok påmeldte kommer vi nok til å sette opp en kveld iløpet av høsten. Dette vil da bli i Kongensgt. 8 i Oslo. Videre planlegger vi å kjøre samme opplegget i Trøndelags regionen iløpet av høsten, så dersom noen er interessert i dette er det bare å ta kontakt. Sitér dette innlegget Jo Eirik Vee www.sjoassistanse.com Link to post
Fenix Svart 25.August.2004 Link til dette innlegget Svart 25.August.2004 Tok det selv på en slik dagssesjon, og det var veldig greit. Leste litt på forhånd, fikk en gjennomgang og tok eksamen. Kostet 700 kroner, såvidt jeg husker... Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 25.August.2004 Link til dette innlegget Svart 25.August.2004 Videre planlegger vi å kjøre samme opplegget i Trøndelags regionen iløpet av høsten, så dersom noen er interessert i dette er det bare å ta kontakt. . . . . og jeg kjører VHF-kurs i Stavanger i november . . . mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Birchwood 320 Svart 7.September.2004 Link til dette innlegget Svart 7.September.2004 Tok VHF sertifikat for en stund siden , men har ikke mottatt dette i posten.. Kurs folka sier eg må betale for et nytt siden dette er kommet bort i posten.. Synes dette er litt for dumt Hva må eg gjøre?? Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
PanPan Svart 7.September.2004 Link til dette innlegget Svart 7.September.2004 Min første tanke er at "kursfolka" må dokumentere at de har sendt VHF sertifikatet til deg. Kan de ikke det, er det de som må ordne opp vederlagsfritt. Kan de dokumenter at det er sendt til deg, ville jeg ha gått på Postverket. Sitér dette innlegget Link to post
BK Svart 7.September.2004 Link til dette innlegget Svart 7.September.2004 Jeg hadde vast bort mitt sertifikat. Ringte Landor Larsen i Stavanger som var arangør for kurset en gang for lenge siden, ikke noe problem han sjekket i registeret og fant sertifikat nummeret mit som var det eneste jeg trengte sa han. Di hadde sikkert sendt meg ett nytt sertifikat også vist jeg hadde ønsket det Ikke gi deg før du har Nytt sertifikat vederlagsfritt :discuss Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 7.September.2004 Link til dette innlegget Svart 7.September.2004 Ikke gi deg før du har Nytt sertifikat vederlagsfritt :discuss Jeg vet ikke om du BK har fått sertifikatet ditt, men det kan i verste fall bli lenge å vente Telenor har nemlig regler, skjema og gebyrer for denslags også..... Ved å gå inn på hjemmesiden www.maritimradio.no finner man både det skjema som skal benyttes for å søke om duplikat: http://www.maritimradio.no/radioinspeksjon...fornysoknad.doc og den prislisten som gjelder: http://www.maritimradio.no/radioinspeksjonen/gebyr.htm Såvidt jeg vet forlanger man ikke lenger 2 bilder, nå holder det med ett, men ellers tror jeg man kjører det løpet som er beskrevet Uansett; lykke til! mvh Poseidon PS Hvis Telenor ikke kan sannsynliggjøre at de virkelig har sendt deg sertifikatet den gangen du tok prøven - da er de forhåpentlig en anelse mer fleksikble...... DS Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Jo_Eirik Svart 8.September.2004 Link til dette innlegget Svart 8.September.2004 Hei Dette bør vi ordne opp i, Jeg anbefaler deg med å ta kontakt med Truls Bui i Radioinspeksjonen og forklare han situasjonen på telefon:22 77 43 56 eller mobil: 901 33 993 så tenker jeg at det ordner seg, forøvrig er det radioinspeksjonen og ikke den enkelte kursholder som utsteder VHF-sertifikat. Du kan bare hilse han fra meg og be han kontakte meg hvis det skulle bli noe problem. evt. send meg en IM. Mvh Jo Eirik Sitér dette innlegget Jo Eirik Vee www.sjoassistanse.com Link to post
jonsverre Svart 8.September.2004 Link til dette innlegget Svart 8.September.2004 Vil forøvrig si at jeg synes folka hos Telenor er skikkelig hyggelige og serviceinnstilte. Jeg tok VHF sertifikat som privatist hos Telenor i fjor, både sertifikat og konsesjon ble sendt meg i en fei da jeg skulle på båtferie. Supert å snakke med instanser som vet hva de holder på med! Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 27.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2005 Da må jeg bare gratulere meg selv med VHF-sertifikat og konsesjon. Gikk opp som privatist i Oslo mandag 25. Juli. Kallesignal: LJ9590, MMSI: 257 786 680 og fartøyes navn er SVEMA. mvh Dykker Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 28.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2005 Da må en bare gratulere og håpe på en fortsatt fin sommer Sitér dette innlegget Link to post
Das_Boot Svart 28.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2005 Gratulerer ! Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 26.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2008 Da kom VHF "lappen" i posten i dag, var på kurs på Sjøen for Alle siste helga. Men hvorfor den håpløse størrelsen? Omtrent dobbelt kredittkortstørrelse, blir ikke plass i lommeboka dette. Havner enten i båten eller i ei skuffe hjemme. Men det er vel ingen som spør etter den her hjemme heller? Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 26.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2008 gratulerer, Sitér dette innlegget Link to post
simarli Svart 26.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2008 (redigert) Gratulerer Redigert 26.Mars.2008 av simarli (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 27.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2008 (redigert) Gratulere. Ta en kopi å laminere i plast som ligger i båten sammen med kopi av konsesjonen for radiostajonen - originalene har du hjemme. Redigert 27.Mars.2008 av boolle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 27.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2008 Takk, det var et bra tips Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.