christensenleif@msn.com Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 underveis: alle på overalt no exception mvh Leif Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Har lest om denne flight'en, og det du skriver er riktig. MEN, redningsvester inne redder nok fremdeles flere liv enn de tar.... Forøvrig, her er min policy: Inne: Sjelden, bare hvis det er røfft Ute, alltid underveis Når vi ikke er underveis, så bare dersom de løper rundt på fordekk, i jolla, osv Stor hyttesnekke på 32 fot, barn på 8, 12 og 14 Unga bruker ikke oppblåsbart... dersom de f.eks. leker med jolla ute av syne så kan de jo ikke bare hoppe i sjøen. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Avsluttet_1 Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 (redigert) Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Redigert 14.Juni.2010 av jeglikerdegogså (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Slenger meg på jeg og:-) Er ute alene med mine to gutter på 4 og 9, og de har ikke noe problem med vester fordi det har blitt en vane. Motorbåt dette. 1) Vester på når vi parkerer bilen. 4-åringen med redningsvest, 9-åringen med seilvest fordi han kan svømme. 2) Turen starter med at pappa tar på flytevest. 3) Når vi er underveis er alle i cockpit - liker det best - kortere vei å bjeffe kommandoer om noe skjer... 4) Vel fortøyd tar pappa av flytevest - gutta beholder sine på for da skal de ut på brygga etc. 5) Minstemann bruker utelukkende redningsvest 6) Skal eldstemann på en "ekspedisjon" utenom syne, så blir det redningsvest. Faller han og slår seg i svime, så er det lurt at han beholder hodet over vann. Sjelden han stikker uten selskap. 7) Er det drittvær, og vi er utaskjærs, så er alle i cockpit, og alle inkl pappa har redningsvester 8) I havn, vel fortøyd kan gutta ta av seg vesten nede i båten 9) Ingen får lov til å gå opp uten vest for da smeller det:-) Og barna passer på hverandre (brødre liker å sladre på hverandre....) Uansett er det viktigste for meg at vesten gjør at de ikke "forsvinner" dersom de faller uti. Stort sett har gutta på seg vest av nevnte typer fra de står opp til de legger seg, og ingen klager, men det er kanskje fordi pappa "har bestemt seg". Av de bildene jeg har tatt av gutta gjennom fire år med båt, så er det svært få uten en vest. Nå er det jo ikke sikkert mitt opplegg er det beste, men jeg tilpasser det litt etterhvert... Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Avsluttet_1 Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Men de store barna på 20 og 21 får velge selv om de skal ha vest, de er myndige og voksne så det er ikke min jobb å tvinge dem til å bruke vest. Slik taler en "ansvarsfull" far.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Ikkje alle som hjelper barna å tre på gummien heller da.... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Avsluttet_1 Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.