Jump to content

Wallas 100x ceramic, øke hastighet på pulspumpe for mer varme?

liberty

Recommended Posts

Jo da, det er et justerbart potmeter på kretskortet, men det eneste du oppnår er økt soting av veken, så glem det. Har hatt Wallas 100x fra det kom på markedet til sist år. (har Wallas 95D dieselversjon nå).

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

For å oppnå optimal forbrenning på Wallas 100x, skal viftemotoren ha 10,6v spenning ved høy effekt. Pumpen skal slå 15-16 "tikk" pr 10sek. Med måleglass skal dette bli ca 174-190 ml/t (17,4-19 ml/6min).

Soter brenneren ved disse verdiene, skyldes det tett/hard veke eller viftemotor som begynner å bli dårlig.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

For å oppnå optimal forbrenning på Wallas 100x, skal viftemotoren ha 10,6v spenning ved høy effekt. Pumpen skal slå 15-16 "tikk" pr 10sek. Med måleglass skal dette bli ca 174-190 ml/t (17,4-19 ml/6min).

Soter brenneren ved disse verdiene, skyldes det tett/hard veke eller viftemotor som begynner å bli dårlig.

Må arrestere meg selv og ta selvkritikk. Var tydeligvis en sen kveld jeg skrev dette innlegget. Bytta litt om på tallene….

For 100x skal riktig ”pumpetikking” være 40 tikk/min (10 tikk/15s), forbruk 182 ml/t (18,2ml/6min). Spenning på viftemotor 10,6V.

For 100 skal riktig tikking være 38 /tikk/min (10 tikk/16s), forbruk 153 ml/t (15,3/6min). Spenning på viftemotor 8-8,5V.

Håper ikke for mange har stilt seg helt bort. Beklager så mye, kan gå litt fort i svingene.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...