tkb Startet 23.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2010 Vurderer å kjøpe en F 225 yamaha,2003 mod. Blir litt skeptisk når jeg finner denne siden med mye korrosjonsproblemer på eksosplate. Motoren står på en Buster Magnum. Tør jeg kjøpe dette? http://www.thehulltruth.com/boating-forum/234115-yamaha-exhaust-corrosion.html Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 23.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2010 Når man leser tråden du linker til, er det åpenbart at dette kan være en svakhet på disse modellene. Den enkleste måten å ikke utsette seg for risikoen til å oppleve dette, er å la være å kjøpe denne modellen i fra de aktuelle årstallene. Dette er en såpass dyr reparasjon at jeg i hvertfall ikke ville tatt risikoen. Det er dette som er så flott med forum som informerer folk om slike ting; på sikt så tvinger det produsentene til å ta ansvar for eget design - også når motorene forlater garantiperioden... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Daffy Svart 23.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2010 (redigert) Det har du jo rett i men i denne sammenhengen vil jo det gå ut over de som allerede har kjøpt denne motoren. Det bryr vel ikke Yamaha seg noe serlig om. Akkurat som når Yamaha Norge plutselig kun hadde 4taktsmotorer i Norge. Ring til et Yamaha verksted og spør hva markedsverdi på en totakter er i dag? Hvilket svar får du? "Å nei det er ingen som vil ha totakt i dag så den er nesten ikke verdt noen ting. Er du heldig får du halvparten av hva du betalte meg da motoren var ny for 2 år siden" Når de sier det til alle som spør så blir jo markedet slik da... Snakke om å skyte selv i foten... Redigert 23.Mai.2010 av Daffy (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
tkb Svart 24.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 Men hvis dette var et problem i Norge,burde vel noen ha hørt om det? Som en var inne på i forumet jeg linket til,kunne det være i områder med høy saltvanntemperatur at problemene virkelig oppsto? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.