gemojohans Startet 23.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2010 Jeg tror jeg har funnet drømmebåten. Har nettopp solgt en Scand Classic, da familien (2 voksne og 2 barn) synes denne gikk seint. Vi har båten liggende inne i en fjordtarm og bruker opp til 1 time for å komme ut til de fine badestedene. Lange ferier i båt blir det ikke framover, men heller kortere turer med en overnatting heller to. Har funnet fram til Finnsport 650 AC på nett. Dette ser for oss ut som drømmebåten, med aktercabin og soveplasser fremre. Båten er hel-planene og rask, og ikke minst overkommelig i pris ~100 000 kr. Problemet er å få kjøpt denne båttypen. Det er ikke så mange til salgs, gikk nettopp glipp av en som stod på FINN. Har sett at det er mange av disse i Sverige, men med import reglene til Norge er det uaktuelt å importere brukt båt (moms og hk-avgift). Noen som har gode tips? Finnes det andre tilsvarende båter? - gmjohans Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 24.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 Hva med denne? http://www.blocket.se/stockholm/Finnsport_650_AC_26784957.htm?ca=11&w=3&last=1 60.000 svenske blir 61.800 norske med 25% mva Tanken er da å ikke ta motor med over og da får du kansje pruta 10-20 tusen til på båten.... (han beholder motor) Sitér dette innlegget Link to post
gemojohans Svart 24.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 Det er jo selvfølgelig en mulighet! Litt langt unna, men vil man ha en spesiell båt så må man vel slå til når muligheten byr seg. Gjør et forsøk på en henvendelse så får vi se om han er villig til å selge uten motor. -gmjohans Sitér dette innlegget Link to post
SveNor Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Hei gmjohans - jeg ser innlegget ditt her fra 2010. Jeg har en Finnsport 650 A med 135 hk Mercury som du burde ta en titt på. Er det fortsatt interessant? Jeg skal legge denne ut på Finn nå til våren men hvis jeg kan gjøre en handel direkte er det like greit. Jeg kan underskrive på alt det du sier om båttypen - den har vært kjempefin og er svært velytstyrt! Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Har sagt det før: Den båten er den "snilleste" jeg har eid. Brukte den som "campingvogn" på henger flere sessonger. Eneste minus for oss, var at den var litt ukurant å fiske fra... Max motor 150 Hk gav 33 knop med lett last. Lykke til :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
SveNor Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Ja, det er sjelden man ser et så velutrustet båt på bare 21 fot. Nå var Finnsportene noe overbygget med topp-kalesje og bøyle, altså bygget typisk for nordiske forhold, egentlig en båt for litt lange sesonger. Jeg stusser litt over at det nå for tiden selges så mange nye båter som er nærmest som åpen solskinns- og sommerturbåter. Somrene har vel ikke blitt såå mye bedre . Er enig med deg at den er ukurant å fiske fra.. det blir for dyrt å dorge med 135 hk i hekken og båten er ikke så retningsstabil i så lave hastigheter. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 (redigert) Det er flere utgaver av dem. Min hadde hardtop med pressengsdekket luke i, mens andre har bare frontrute og kallesje over styreposisjonen også. De nyere utgavene kom med toalett på port side aft. Laget til en mekanisme med båtmonterte fiskestenger som fungerte med litt velvilje. Solgte den fordi ungene ble for store og fløy ut... Kjøpte en litt mindre båt med bedre fiskemuligheter.. Med mange personer ombord er minst 90 hk et must... Samt at flaps hekken er veldig kjekt å ha. Båten er litt lett, så sidevind i båthavna gjør den litt krevende å "parkere". Redigert 14.Mars.2013 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
glalaks Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 her fant jeg den;) http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40683255 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Marwin Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Hvis motor KAN overhales rimelig, er dette en bra handel. Med ny motor, må du ut med 120 båtpenger extra .... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.