Jump to content

Hollændærn med rene seil?

jonsverre

Recommended Posts

Hei!Tenkte jeg skulle prøve å vaske seila før helga, noen som har tips på hvordan

jeg kan gjøre dette selv?

Vasker seilene i badekaret i lunket vann tilsatt grønnsåpe.

Jeg holder meg langt unna syntetiske vaskmidler når det gjelder seil. Vann og grønnsåpe er skånsomt for seil, bruker dette også til vask av sprayhood, bomtrekk og sprayhoodforlenger.

En ting er skitt, men det er også viktig å vaske ut salt som kan ligge i sømmene og slite på tråden seilet er sydd med. :smiley:

Til slutt heiser jeg opp seilene mellom noen trær i hagen og spyler med hageslangen, deretter tørk. Seilene lukter så godt til våren når de skal opp for første gang igjen... :wink:

• 5 måneder senere...

Vasker seilene i badekaret i lunket vann tilsatt grønnsåpe.

I våres la jeg alle seilene i badekaret sammen med BioTex, men var ikke helt fornøyd med resultatet før jeg tilsate en god klunk klorin. Det gjorde susen og seilene ble som nye.. Var selvfølgelig nøye med å skylle etterpå, og det så ikke ut som seilene tok noen skade av denne behandlingen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...