Jump to content

Hvordan legger man på top coat?

Mysigt

Recommended Posts

Du bør jo ha på hvertfall 2 lag med primer før lakken. Feks jotun antipest som jo også fungerer som en membrand for å holde vannet ute.

Det jeg gjorde på min båt er å slipe den helt ned til gelcoat undervannlinjen, og mattet ned gelcoat over vannlinjen.

2 strøk med jotun antipest på hele båten og, 1. ekstra strøk under vannlinjen.

Etter dette så rullet jeg på jotun 2-kompontet top gloss. Dette rullet jeg på 2 strøk med. Etter dette vannslipte jeg hele båten overvannlinje, før jeg rullet siste strøk. Deretter lot jeg lakken herde skikkelig! (30 dager). Så var det å vannslipe med 2000 papir igjen, før hele båten ble rubbet skikkelig 3 ganger. Så var det pollering 2 ganger.

Kjempe førnøyd med resultatet!

Bruke den fineste rullen til jotun, ultimate tror jeg den heter.

Skal være litt nøyere her ,for dette har jeg ikke filla peiling på :smiley:

En kompis av meg har en wesling liggende som det er reparert en skade ibunnen, her er det nå bare glassfiberen som er lagt på og er da transparent.

her skal det da være hvit bunn og samtidig ønsker han og "freshe" opp resten opp til lista.

hva bruker man helst da?

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

Under vannlinje brukes polyester topcoat og epoxy primer over.

Over vannlinje kan han ta rubbing på båten eller lakkere den. Polyester topcoat kan han også bruke men de er en del etterarbeid med sliping og rubbing der den er tykk og med sprøyte blir den steinmatt med litt appelsinskall i overfalten.

De er en del tråder her med lakking av båter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...