Sabben 26 Startet 24.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2010 jeg har en 26 fots trebåt som jeg har skrapt ned alt under vannlinjen. lurte i den forbindelse på om noen har forslag til videre behandling???? bør jeg brukt 1 - eller 2 komponent primer, mykt eller selvpolerende bunnstoff? båten har en fart på rundt 8 knop. har tideligere brukt mykt bunnstoff, men kunne tenkt meg å gå over til selvpolerende. håper noen kan hjelpe meg...... Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 24.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 (redigert) bruker aldri 2komponent på trebåt. Du bruker en hvilken som helst 1-komponent primer beregnet for trebåter. Redigert 24.Mai.2010 av jensemann2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2010 1 komponent primer og selvpolerende! Fatter ikke hvorfor noen fortsatt bruker mykt bunnstoff, det er jo dårligere på alle måter enn selvpolerende (bortsett fra på pris..). Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tom-ass Svart 25.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2010 Jeg har en kompis med trebåt, han legger alltid på et godt lag med tjære! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Sabben 26 Svart 25.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2010 takker for hjelpen, men hvorfor kan jeg ikke bruke 2 komponent primer?? noen spesiell grunn? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 25.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2010 vel, tror ikke det vil sitte fast rett og slett. det er jo beregnet for plast, stål og aluminium Sitér dette innlegget Link to post
JOO Svart 25.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2010 2-komponent maling er mye mindre elastisk enn enkomponent. Det vil derfor være best med enkomponent på treverk, spesielt under vannlinje. Benyttet selv enkomponent primer og selvpolerende bunnstoff (fra Star Malingfabrikk)på min tidligere plattgatter. Dette fungerte helt utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.