Jump to content

bredde på båtplass

NLF

Recommended Posts

Hei, jeg lurte på om noen her kan svare meg på hva som er vanlig praksis når det gjelder beregning av bredde/pris på båtplass.

Saken er den at jeg har fått tilbud om båtplass i Kragerø skjærgården, til båt med bredde på 2,45 meter. Jeg tenkte da at plass med 3 meter ville være passe, men problemet er at det ligger gangbru mellom hver plass, som stikker 46cm inn i hver bås. Så i realiteten er ikke en 3 meters plass på mer en 2,54 meter, men man må altså betale for 3 meter.

Jeg må da ha en plass på 3,5 meter hvis de har det, ellers må jeg opp på 4 meter. Så spørsmålet er da om dette er vanlig praksis...

Mvh Undrende

Jeg er i styret for vår båtforening, og her har alltid praksisen vært senter/senter på utriggere. Så er det gangbar på annenhver uterigger. Det hender folk ber om bredere plass, og da får dem som regel det NESTE sommer! Vi kan jo ikke flytte masse uteriggere når det er båter i båsene.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Mener at en 3m plass er en 3m plass og ikke 2,5m. Skal jo ikke betale for noe en ikke får confused.gif

Hva er det en ikke får? Utriggere og brygge er en like naturlig del av en båtplass som åpningen imellom (med dypt nok vann idiving.gif ).

I stedet for å anta at en plass er så og så stor er det bare å oppgi relevante mål på båten så får en plass som passer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...