Luke Startet 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2010 Jeg "arvet" to stk fra en som fornyet hele batteribanken. De er på 55 Ah og to år gamle. Det ene har jeg tenkt å bruke til start. Kan det andre brukes til forbruk? Har et enkelt bruksmønster i en snekke med en liten motor og basiskunnskaper om batterier og lading, men kjenner ikke disse batterienes særegenheter. Noe jeg bør sjekke med ladingen fra dynamoen før montering? Også takknemmelig for tips om egnet ekstern batterilader som både kan brukes på disse og andre mer konvensjonelle batterier. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 Disse batteriene er ment mest som start batteri, og er ganske små mht. Ah. Optima er vel på ca. 55 Ah, og er dermed ikke særlig egnet til å drive nevneverdig fritidsforbruk av strøm. Men, de er helt suverene til start av motor! Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 Jeg ville heller satt det ene i bilen og hatt ett større på forbruksbanken. Optima sine egenskaper har du ikke brukt for i en forbruksbank. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.