Jump to content

Finnes det en god løsning for jordingsskinne i uteklima?

klugg

Recommended Posts

Tenkte det kunne være praktisk å ha èn felles jord til forbrukerne oppe på/under targaen. Det er for min del horn og alle 4 lanterner, men plutselig kan det jo dukke opp en lyskaster eller noe annet flott og dyrt. Men finnes det egentlig noen god løsning med jordingsskinne for utemiljøet, eller er det bare å innse at alle må føres inn?

Redigert av klugg (see edit history)

Det finnes sikkert mange løsninger. Maritim selger denne fra BEP med tilhørende deksel. Jeg har sett flere som bruker disse. De varer neppe evig, men med rikelig med kontaktspray, varer de antakelig lenge nok til å forsvare prisen. Har også sett flere som bruker disse skinnene.

Jeg for min del er alltid på jakt etter enkle og billige løsninger. Ikke fordi jeg er kjip, men fordi jeg ikke klarer å forsvare å kjøpe dyrt utstyr til min forholdsvis beskjedne Buster XS.

Da jeg for litt siden installerte strøm i jolla for å drive lensepumpe og rundtlysende lanterne, kjøpte jeg disse jordingsskinnene fra Biltema.

Det jeg gjorde var å dynke skinnene i kontakspray for så å tre dem inn i en krympestrømpe. Etter å ha varmet opp herligheten skar jeg hull til skruer og ledningsgjennomføringer, og monterte det hele sammen igjen.

Var godt fornøyd da jeg var ferdig, men det vil enda ta noen sesonger før jeg ser resultatet av innsatsen.

Redigert av cumble (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...