myrisa Startet 30.Mai.2010 Del på Facebook Startet 30.Mai.2010 Er det noen som har noen tips på hvilken baustige jeg bør kjøpe til vår Scand Atlantic 32. Finnes det f.eks stiger som kan monteres inn i bauspydet? På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
spigney Svart 30.Mai.2010 Del på Facebook Svart 30.Mai.2010 Selv har jeg vurdert dette baugspydet med denne stigen på min Baltic. Er ikke spesielt billig, men hva er egentlig billig til båt Mvh Spigney Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 30.Mai.2010 Del på Facebook Svart 30.Mai.2010 (redigert) Jeg antar Scand Boats fortsatt selger den de selv bruker. Jeg kjøpte der til min Baltic før de gikk konk i forfjor. Litt dyr kanskje, men den passer iallfall. Den har en ulempe, og det er at den er brettet og ikke teleskop. Hvis båten står mot en holme, kan en hekksjø eller andre bølger få den til å slå nedi. Da ville teleskop vært tryggere. Der kan du både la være å trekke ut alle trinn hvis du ikke trenger dem, pluss at den kan gi etter ved behov. Men de teleskop, stigene jeg har sett virker kanskje litt mindre robust enn den jeg har. Til info har jeg Scand sitt baugspyd og ingen ankervinsj der. Redigert 30.Mai.2010 av arnearmoa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
peso Svart 30.Mai.2010 Del på Facebook Svart 30.Mai.2010 Jeg skal kjøpe denne til min atlantic. Jeg hadde denne stigen på min forrige båt, og var veldig fornøyd. Bunnsolid! Den har såpass små mål at den er lett å plassere. Har ikke sjekket hva den koster, eller om de leverer til privatpersoner, men det ordner seg nok. Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 31.Mai.2010 Del på Facebook Svart 31.Mai.2010 Den har lignende patent som min, men på min er nederste del så lang at hvis man vil slå ut bare ett ledd, så kommer enden på det nederste utenpå baugstigen. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 31.Mai.2010 Del på Facebook Svart 31.Mai.2010 Mener at den jeg hadde på min Atlantic var lagd hos Rustfri Tynnplate industri, Wirgensveg 3, 3157 Barkåker tlf. 33 37 66 33 fax 33 37 66 39 Sitér dette innlegget Link to post
peso Svart 31.Mai.2010 Del på Facebook Svart 31.Mai.2010 Mener at den jeg hadde på min Atlantic var lagd hos Rustfri Tynnplate industri, Wirgensveg 3, 3157 Barkåker tlf. 33 37 66 33 fax 33 37 66 39 Hei roaldbj. Det var den baugstigen jeg viste til i linken i mitt tidligere svar. Kjøpte du den direkte ifra dem, eller måtte du gå via forhandler? kan du huske hvor mye den kostet? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 31.Mai.2010 Del på Facebook Svart 31.Mai.2010 Jeg mener at jeg kjøpte baugstigen via Scand Boats, men noe annet, bl.a. narmtvannsbereder mener jeg at vi kjøpte direkte fra denne produsenten. Slik forholdene er nå vil jeg tro at du kan kjøpe direkte. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 31.Mai.2010 Del på Facebook Svart 31.Mai.2010 ... eller måtte du gå via forhandler? Rustfri Tynnplate Industri på Barkåker selger normalt direkte til forbruker. De lager mye bra og alt jeg har fått derfra gjennom årene har vært solide og gode konstruksjoner. Har du behov for spesielle tilpasninger, fikser de det også. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 31.Mai.2010 Del på Facebook Svart 31.Mai.2010 Kjøpte du den direkte ifra dem, eller måtte du gå via forhandler? kan du huske hvor mye den kostet? Jeg kjøpte en slik for ett år siden direkte fra RTI, kr 2.625. Solid og praktisk, fornøyd med den. Sitér dette innlegget Link to post
peso Svart 31.Mai.2010 Del på Facebook Svart 31.Mai.2010 Jeg kjøpte en slik for ett år siden direkte fra RTI, kr 2.625. Solid og praktisk, fornøyd med den. jeg kontaktet dem idag, og de skulle ha 2750 inkl mva. Jeg har som sagt hatt denne stigen på en tidligere båt, var veldig fornøyd med den. Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Anton Svart 12.Mars.2011 Del på Facebook Svart 12.Mars.2011 Hei igjen* Jeg har fått denne baugstigen i posten nå, men lurer fælt på hvordan den skal festes på båten. Der er 4 maskinskruer med, og 4 gjenga hull i beslaget som skal festes oppunder baugen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.