Per-Arne Startet 30.Mai.2010 Del på Facebook Startet 30.Mai.2010 Basert på behov knyttet til flytebrygge er jeg kommet til at PE rørbasert brygge er tingen. - Bryggen vil sikkert fungerte godt som "lekter" for vår veiløse hytte - Tåler en støyt i forhold til å dra den på land Ser for meg en brygge på 2,5 X 5 meter, med et rør på hver langside som en "katamaran" brygge. Google/Finn søk viser at det finnes leverandører som selger PE-rør med påsveiset hefte anordninger for å feste trykkimpregnert bjelker. F.eks PLAST sveis AS. Noen som har erfaring med å lage flytebrygge basert på ferdige PE rør? Anbefalinger på forhandler med høy kvalitet/lav pris? Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 30.Mai.2010 Del på Facebook Svart 30.Mai.2010 Er du fingernem kan kanskje utrangerte oppdrettsringer være tingen, disse finnes til gibortpris til tider, disse kan kappes oppp i passe lengder, så for du påsveist endelokk som er å få kjøpt. Ulempen er at disse rørene ofte ikke er mer en ca 25 cm i diameter, men ved å bygge opp ett rammesystem slik at bryggen blir høy nok vil det funke. Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 31.Mai.2010 Del på Facebook Svart 31.Mai.2010 Her kan du se hvordan vår båtforening laget 60 meter flytebrygge. Den er 3 meter bred, og understellet består av 500mm PE-rør. Vi var spent på hvordan den ville oppføre seg i vinter, siden den ligger litt utsatt til. Klarte seg meget bra. Om sommeren har vi utriggere innerst til de mindre båtene, mens ytterst ligger de større båtene longside. Bor i Finnmark, så pris/kvalitet blir vanskelig for meg å diskutere da frakten er betydelig. Sitér dette innlegget Link to post
Per-Arne Svart 31.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2010 Fiskemære tipset skal jeg følge opp, det hørtes genialt ut. Kanskje det finnes seriøse produsenter av mærer som kan resirkulere mærer til flytebrygge elementer til en billig penge? Skal ta noen telefon til firma som jobber med PE rørsveising for å sjekke om det er en mulighet. Da er det bare 2 stk PE rør, fylt med isopor, tettet i endene(lokk sveiset) og påsveiset "ører" for innfesting av tversgående bjelker. I større brygger er det også PE-rør på tvers sveiset sammen med langsgående rør. Tversgående bjelkelag er skrudd med 2 skruer i hvert "øre" og deretter skrudd plank på toppen. Synd at listeprisen på nye ferdige PE rør for selvbygg er så dyre, de ser så enkle ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.