super_jibber Startet 30.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2010 Hei! Har en Mariner 25 1988 mod stående her som dør på tomgang. I gir på høyere turtall går den helt fint, men med engang gassen skrus ned mot tomgang dør den. Har åpnet å sett på forgasser, den ser rein og pen ut. Tennpluggene derimot er "våte" og svarte. Hva tror dere er galt? Er det feil blandingsforhold bensin/luft eller noe helt annet? Er desperat. Sitér dette innlegget Link to post
rs2000no Svart 30.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2010 Vet ikke på denne motoren, men i hvertfall på noen eldre motorer så er det en funksjon som roterer tenningsplata under svinghjulet, slik at du får seinere tenning på lavt turtall. Det kan ikke være noe med det??? Hadde noen gamle Evinrude motorer en gang, disse var eldre enn din Mariner, mener å huske at de hadde et stag fra forgasserpådraget til tenningsplata. Ikke helt sikker her, men du kan jo se om du ser noe. Sitér dette innlegget Link to post
super_jibber Svart 31.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 Tror ikke det er slik på denne. Er det eventuelt noen som vet hvor jeg justere blandingsforholdet? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 For feit blanding, helt klart! Pluggen skal være gråbrun ved riktig blanding, sort plugg betyr for mye bensin. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Espen C Svart 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 Du kan jo prøve og justere blandingsskruen på forgasseren, juster den slik at den går lettest/høyest på tomgang. Sitér dette innlegget Link to post
super_jibber Svart 31.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 Ok får prøve det, eneste er at jeg er usikker på hvilken skrue jeg skal skru på. Er fersk når det kommer til båtmotor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.