Jump to content

Matolje i toalett

945

Recommended Posts

Jeg har brukt matolje/olivenolje til smøring av pakninger i pumpa i mange år. Har aldri hatt problemer med det. Det er som regel helt andre ting som ryker på dassen. Understell,-hendler og andre bevegelige deler tar kvelden før pakningene. Bortsett fra den pakningen på toppen av pumpa, + den ved den lille hendelen på siden for åpne/stenge for vann til spyling. Her må man være litt kreativ for å få pakningene til å tette, har jeg funnet ut.

Leide en båt i det gamle Jugoslavia for mange år siden, det var der jeg fikk tipset om matolje i dassen. De brukte ikke noe annet der. Tyder på at de hadde prøvd litt av hvert, båter som går i utleie lever et tøft liv!

Har stort sett ikke problemer med lukt fra tanken heller, så lenge jeg passer på å tømme regelmessig. Bruker kun sanitærvæske fra Hydro/Green Viking. Det er den eneste som funker bra i båten min.

Hei Gunga din!

Jeg tror Biltema har en annen variant.  Har kikket på den selv, men den har 4

festeskruer istedenfor 3, som det er på min :lol:

Tegningen du viste har også 3!

Hej Kai !

vi diskuterade detta före semestern og det var Haig tror jag som kjöpt denne o bare borrade

ett ekstra hål mitt imellan som fikk det att fungera!

fast det er klart, har dom en 3-håls variant, så er ju det det enklaste!

(jag tenkte att detta er en bra grej o ha liggande i reserv, så att man slipper mekka med

dette mitt under ferien!)

S/Y Gunga Din

Hej Kai !

vi diskuterade detta före semestern og det var Haig tror jag som kjöpt denne o bare borrade

ett ekstra hål mitt imellan som fikk det att fungera!

fast det er klart, har dom en 3-håls variant, så er ju det det enklaste!

(jag tenkte att detta er en bra grej o ha liggande i reserv, så att man slipper mekka med

dette mitt under ferien!)

Stemmer det var meg og funker fortsatt. Biltema hadde kun denne varianten da jeg kjøpte.

Haig

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...