klang Startet 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2010 Noen som kan si meg,gjerne med bilder,hvordan plomberingen fjernes Motor er fra ca 2005. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 Hos meg (ca. 2008 mod. mercury viking 10 hk) var det kun å fjerne en plate imellom forgasser og innsug/ventiler(klaffer). Har ikke bildene for hånden nå men det er en forholdsvis grei jobb. Denne platen har en lang smal slisse istedenfor et rundt større hull. Sitér dette innlegget Link to post
DuikerMan Svart 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 Noen som kan si meg,gjerne med bilder,hvordan plomberingen fjernes Motor er fra ca 2005. ...må du ikke finne på å gjøre, du kan få myndigheten på nakken...og de er ikke nådige...HK avgift og greier, og de gir seg aldri, aldri...kommer og tar deg. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 ...må du ikke finne på å gjøre, du kan få myndigheten på nakken... Hvor har du det fra? Tollvesenet sier selv at de ikke har noe system for å kreve inn hk avgift ifm trimming av motorer, og at de heller ikke har noen planer om å innføre det. Så dette må være noe som foregår i ditt hode..... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
DuikerMan Svart 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 ..,jeg sier ikke at du får myndigheten på nakken, men at du 'kan' få myndigheten på nakken. Ikke stol på at de sier at de ikke har tenkt til å forfølge ditt eller datt...plutselig er myndigheten der og da er det du som sitter i baret. Og sitter du først i baret ja da tar myndigheten deg så det holder. Nei kkke gjør det, ikke trimme påhemgs....skuffle med fellesskapets avgifter, det er skikkelig dårlig butikk. Myndigheten vil nok innhente dere en vakker dag. Sitér dette innlegget Link to post
klang Svart 1.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 Takker for svar volfro! håper at noen har et bilde,så jeg er sikker,har ikke motoren foran meg,da det er en bekjent jeg skal gjøre det for. Diskusjon om toll og hk-avgift kan dere starte i en annen tråd Sitér dette innlegget Link to post
DuikerMan Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 ...ja...ja...men du er herved advart...myndigheten og deres autoriteter vil forfølge enthvert forsøk på¨avgiftsjuks i dette vårt kongerike. Sitér dette innlegget Link to post
norflyer Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 Tror jammen vi har fått en ny kverulant på forumet her.. Hehe Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 Tar jeg ikke helt feil får du ikke noe 15 hk ut av din påhenger ved å fjerne avstandstykket på forgasseren, kansje rundt 12 hk har jeg hørt, skal du ha 15 tror jeg det må mer til, reed ventiler og ny forgasser og ny propell tror jeg. Her finner du alt om mercury og et ypperlig forum med klare svar på det du spør om, rimelige deler og. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Har ikke studert dette inngående men i mine øyne er det en 15 hester med en strupeplate innenfor forgasser og et nytt deksel med 10 hk merke på. Det står jo fks. 15 hk klistremerke på stammen. Men nok om det. På en liten jolle så er det lite forskjell på toppfarten med orginal propell, men den kommer raskere opp i plan og klarer mer vekt. Her er forgasser og plate som skal fjernes. Litt gullfarget den som skal bort. Og platen etter demontering/fjerning. Ikke noen stor jobb men det var vel litt trangt foran forgasseren meiner eg å huske. Fjerna vel choken og noe tjafs i området for å komme til. (husker ikke detaljene da det er ett par år siden.) Sitér dette innlegget Link to post
klang Svart 2.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Dette så jo ut som grei skruing, tusen takk for bilder Sitér dette innlegget Link to post
BÅT!! Svart 23.April.2014 Link til dette innlegget Svart 23.April.2014 Nokon som veit korleis du tar ut plomberinga på 1992 mod Mercury helst med bilder eller god forklaring :) Sitér dette innlegget Link to post
BÅT!! Svart 18.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2014 er de samme måte her volfro ?? dette er ein 9.9 mercury 1992. er de den svarte plasten eg må ta ut for å få ut plomberinga ?? Den svarte platen som ligger bak forgasseren ?? Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 18.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2014 Tror ikke du får mer ut av den, der er ikke noe strupeplate iallefall. Bruk google og sjekk om din motor har samme slagvolum som 15hk. Du kan også bruke boats.net og sjekke om det er noe forskjell på delenr. på forgasser og dyser. Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 11.August.2014 Link til dette innlegget Svart 11.August.2014 Hmm..dette må prøves !! Fikk en Mariner Viking 10 fra en nabo i dag. har ikke testa den ennå, men han sier den er tungstarta når den er varm...noen tips ? Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 11.August.2014 Link til dette innlegget Svart 11.August.2014 Hmm..dette må prøves !! Fikk en Mariner Viking 10 fra en nabo i dag. har ikke testa den ennå, men han sier den er tungstarta når den er varm...noen tips ? Hei Bilo3. Prøv det enkleste først.Bytt pluggene.Ellers er dette en super motor,som ved å følge tipsene over lett kan bli 15 hk om den ikke allerede er det. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Brat Svart 18.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2020 Noen som vet hvor mye hullet i platen skal utvides for å gå fra 10 15 hk? Full sirkel eller del? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.