Jump to content

Nødstrøm om bord tilstrekkelig til mercruiser 3,6L

knut1955

Recommended Posts

Hei

I båten min er det kun plass til 2 batterier i batterirommet. Her har jeg parallellkoblet 2 120A batterier som jeg bruker til både start og forbruk. Det ble for mye tull med orginalløsningen med kun ett forbruksbatterier.

Fant denne på nettet:

Link til nødstart

Fra specen finner jeg:

- Battery model: 6C80 spiral wound battery

- Power can come up to start the engine 4500CC

- Power output: 400Amps starting current and 900Amps peak current

- Compatible with jump-starting vehicles under 4500CC/4.5 liter with a petrol engine.

Kan denne klare å dra rundt min merc 3,6L diesel?

Noen som vet hva 6C80 spiral wound battery er?

På forhånd takk

Knut

Takk for svar.

Securevolt er nå bestilt. Googlet på produktet og fant mye interessant, tror dette må være en god løsning for meg. Har ikke orket å leste alle postene om temaet her på BP for jeg er av en gammel oppfatning om at batterier i parallell skal være i parallell - hele tiden - indisk bryllup! Skeptisk til alle disse "nye" dingsene som bap osv, og ikke minst alle forskellige meninger som kommer frem på BP sine tråder om EL.

Takk

Knut

En av grunnene til at jeg valgte å finne en permanent løsning var en episode der jeg i hjemmehavn sto tom for strøm og med to ivrige guttunger som ville på båttur. Så redningsskøyta på vei inn i bukt og ringte dem opp. Det var forsåvidt en hyggelig opplevelse å få hjelp fra dem - og ikke det minste flaut. Det er ikke alltid en har så flaks med en ledig redningsskøyte i nærheten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...