benq Startet 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2010 Hvordan skifter man til nye fall? Må riggen legges ned? Jeg har en "Mastheadrigg". Kan man kjøpe ferdige fall, og hvem forhandler slike? Priser? (nybegynner,JA) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 Sy den nye fast i det gamle. Ende mot ende. Og trekk hele greia gjennom. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
NordicX2 Svart 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 Det er flere som nå selger ferdige fall både med og uten ferdigspleiset sjakkel eller skjøtehake i enden. Har selv kjøpt ferdig fall fra SeaSea.no. Når jeg trer nye fall skjøter jeg endene med elektrotape som jeg surrer godt inn på begge endene. Har byttet alt av fall og opphal i masta og aldri opplevd at tapen har sviktet, men vet at folk som vil være på den sikre siden syr endene sammen. Sitér dette innlegget Link to post
loffern Svart 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 Maritim har greie priser på fall. Til din båtstørrelse koster det 600-700kr pr fall. Kutt bort den gamle sjakelen og sy den sammen med enden på det nye, ikke helt inntil hverandere da går den greiest igjennom trinsene. Så er det bare å dra i det gamle fallet til den nye kommer ut nederst på masta. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 1.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 Takk så langt, men selges de i faste lengder? Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 Jeg har nettopp byttet. De finnes i faste lengder. For å slippe å fjerne den gamle sjakkelen sydde jeg fast en tynn flaggline og trakk gjennom masten. Så syddde jeg fast det nye fallet til flagglinen og trakk tilbake. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.