Jump to content

Hvordan fjerne olje i kjølsvinet på trebåt?

ksnes

Recommended Posts

Jeg fjernet 70-80 liter med blanding av vann, olje og diesel fra bunn av motorrommet i går. Det hadde blitt såpass etter en operasjon på kjølesystemet, overflyt fra dieseltank og søl fra en "lekk" turbo.

Grua meg lenge til den jobben, men det gikk i en fei med nyanskaffet våtstøvsuger fra Europris til 399,- (trur jeg). Fint med støvsugermetoden var at jeg etter å ha fått ut alt vått kunne støvsuge slim og slam og rusk og rask som lå igjen der nede.

Vurderte også bruk av PELA-pumpe, men droppa det fordi jeg antok at den stadig ville tette de tynne sugeslangene med rusk og rask fra dypet der nede.

Kan jo virke litt over-kill å kjøpe støvsuger til denne jobben, men støvsugeren er absolutt ikke det dyreste verktøyet jeg har kjøpt som bare har blitt brukt en gang. Og hvem vet, en vakker dag får jeg bruk for den igjen.

En luring.. :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...