Jensen_fra_Vest Startet 1.Juni.2010 Del på Facebook Startet 1.Juni.2010 Et par venner og jeg vuderer å støpe en flytebrygge av betong. Tanken er å lage en kerne av isopor og forskalle utenom. Noen som veit hvor tykk betong som er i sider, bunn og topp på en sånn brygge? Og finnes der tegninger og beskrivelse på nettet? Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
SuperGnisten Svart 1.Juni.2010 Del på Facebook Svart 1.Juni.2010 mine betongkunskaper er kanskje ikke så bra som de burde vært idag (siden eg hadde eksamen i betong i dag).. men det som er greit å tenke på er vel at oppdriften blir større enn tyngden.(vanlig betong er 2500 kg/kubikk. ) samt at du har en minimum overdekning av armeringsjerne, slik at de ikke ruster bort i en fei.. (2 - 3 ganger stangdiameteren burde vel være til sikker side?) Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Hans-Petter Svart 1.Juni.2010 Del på Facebook Svart 1.Juni.2010 hei jens du kan rusle deg en liten tur ned til betongblandeverket nedforbi deg , di produserer betong brygger,der finner du sikkert noen gode ideer Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 3.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Løfter denne. Jeg husker at jeg så noen nettsider for flere år siden, hvor en båtforening hadde bygget betongbrygger på dugnad, men finner ikke siden igjen. Noen som veit? Alle tips ang. betongbrygger mottas med takk. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Jon-Kåre Svart 4.Juni.2010 Del på Facebook Svart 4.Juni.2010 (redigert) Jeg vil si minimum 9cm tykkelse, vi lager brygge på jobben og vi bruker 10cm noe som er noe bestemt av standard isopor og vår systemforskaling. Når jeg sjekker ut de forskjellige leverandører på nettet ligger de fleste på 9cm. Viktigste årsaken er nok overdekningen og deretter vil jeg tro at den ekstra tyngden man får jo tykkere den er og er positiv. Når det gjelder den som vi holder på å lage vil nok økt tyngde øke komforen på brygga da denne jo i utgangspunktet blir mye lettere en en hel betongbrygge. Den båtforeningen er nok i Bodø Redigert 4.Juni.2010 av Jon-Kåre (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.