brusen Svart 22.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2010 Heisann! Nei, har ikke klart å lokalisere det, forsøkte i helgen men klarte ikke å lokalisere det. Siden den forsvinner igjen når turtallet går ned knoter jeg litt med å rekke rundt før lyden stillner. Fortsetter videre søk, enn du? Sitér dette innlegget Link to post
tangkvast Svart 22.Juni.2010 Del på Facebook Svart 22.Juni.2010 Har forsåvidt samme problemet med deg når det gjelder å få lokalisert lyden før turtallet går ned. Må fortsette feilsøkinga videre selv også. Får gamlingen en tur på besøk nordfra, så da har jeg en som kan styre mens jeg prøver å finne feilen. Sitér dette innlegget Link to post
brusen Svart 7.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 Da er ihvertfall feilen lokalisert. Svinghjul-huset (tror jeg det heter) er sprukket og det er antagelig deler fra det som har laget lyden... Båten står nå på land og motoren må ut for å vurdere skadeomfanget. Hvordan går det med deg Tangkvast, har du funnet problemet? Sitér dette innlegget Link to post
tangkvast Svart 7.Juli.2010 Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 Går dårlig her gitt. Står for øyeblikket med 8 bøyde støtstenger etter et noe mislykket toppakningsbytte , så har ikke fått funnet ut noe mer dessverre. Bra du fant ut hva som var galt med din båt. Må prøve å inspisere der selv når jeg skal montere nye støtstenger. Sitér dette innlegget Link to post
Ståle Strømmen Svart 29.August.2010 Del på Facebook Svart 29.August.2010 Hei. jeg har også en stygg klirrelyd i min OMC 3,0L dette er samme motoren som mercruiser 3.0L. Lyden kommer når motoren har oppnådd normal temp. Bytta propell igår til en med litt mindre stigning, da forsvant yden nesten helt, så tok jeg ut termostaten, da ble lyden helt borte. Men kan jo ikke kjøre uten termostat, så hadde vært kjekt om noen hadde funnet ut hva lyden kom av :) Ståle Sitér dette innlegget Link to post
tangkvast Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 Har funnet ut hva som er galt med min. Jeg har store tenningsproblemer som gjør at jeg får tenningsbank og detonasjon som følge av feiltenning. Skal ha båten inn på verksted for full gjennomgang av tenningsanlegg for å få en slutt på dette samt en forgasserservice for å ha alt i orden. Har bytta to toppakninger i år, og har ikke lyst til å gjøre dette flere ganger! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.