speedway62 Startet 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2010 Hei. Er det noen her som vet hvor det er plass for Septiktømming langs Telemarkskysten? møkka må suges ut .. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 I mangel av noe annet - er det ikke enklere å tømme tanken utasjærs? Har hatt uttak for septiktømming i 6 år, men må innrømme at jeg aldri har brukt det.... Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Fru Jacobsen Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 Ikke så enkelt hvis møkka må suges ut Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
speedway62 Svart 1.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 korrekt, må suges ut... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Kan ikke si at jeg har hørt at det er noe slike stasjoner på Telemarkskysten. Et tips er å ta en ringerunde til noen marinaer for å sjekke. I Langesund er det ikke noen stasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Tror du må prøve Veolia og få en sugebil. Veolia Miljø Industri AS Tveitanvegen 77, 3928 Porsgrunn 35 96 78 00 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Sjeldenutpå Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Her lukter det ombygging i vente ja.... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
dennrick Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Du kan jo studere noen av disse gjestehavnene for å se om de har "septik" service... http://www.havna.com/wip4/index.epl?search_string=telemark&x=0&y=0 Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Lizzy Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Jeg har ringt til alle marinaen rundt Telemarkskysten og fant to muligheter. Du kan enten ta kanalen opp til brygga på Hjellen eller dra til Stavern. Se på gjestehavner.no for mer informasjon. :) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 (redigert) Er fint i Stavern men blir litt drøyt å dra helt dit for å tømme septiken. Redigert 2.Juni.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lizzy Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Men hva gjør man når septikpumpa nekter å tømme tanken.... Hadde ikke så veeeldig lyst til å finne ut av hva som var feil med pumpa når det var nærmere 70 liter septik på tanken... Har nemlig hørt om han som prøvde seg å åpne en full tank og det fristet derfor mer å dra til Stavern. Nå er tanken tom og jeg kan "kose" meg med å rense septikpumpe og stake slanger.... En ordentlig drittjobb... Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Har du gode nerver og sterk tank kan du prøve haabymetoden. https://baatplassen.no/i/index.php/topic/52562-bilder-i-fra-haabys-baatpuss-og-soervis-paa-eber-x2/page__st__1020 Sitér dette innlegget Link to post
speedway62 Svart 2.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Takker for gode tips Blir nok en tur opp til Hjellen i Skien eller stavern tenker jeg :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.