larsbryne Startet 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2010 Jeg skal bytte coiler. Svinghjulet må av. Har avdrager med tre skruer som passer til hull i svinghjul. Så langt alt vel. Men når jeg skrur så får tuppen på avdrager all belastning og deformeres, mens svinhjulet ikke rikker seg. Har prøvd å kakke litt med hammer, men er usikker på hvor hardt jeg kan kakke og hvor mye jeg tør skru. Har pøst på med wd 40 i hullet, men hjulet står bom fast. Hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 det er ikkje lov å ha ordet: hjelp, i emnetittel. Skynd deg å endre ellers blir tråden stengt.... Trenger du hjelp må du skrive feks engels, help Dersom tersen din ikkje tåler dette så har du dårlig ters. Skru det du makter og slå ganske kraftig med kobberhammer feks. Den gir eit dødt og sjokkende slag. Evt smihammer i mangel av anna. Slagkraft....tja. tenk deg ein vanlig hammer, den kan du slå det du makter med. Smihammer og kopperslegge må selvsagt begrenses litt, ellers må veiva ut og balanseres på nytt.. Du slår selvsagt oppå senteraksel i tersen....?! Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Donzi 22 Classic Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Har hatt ett par gamle volvo penta utenbords med samme problem :) Brukte en kraftig ters(avdrager) og en 2kg slager, glem og bruke mopedhammer/snekkerhammer . Ett skikkelig bank på senter i tersen, eller nød på svinghjulet og det løsner. Rein makt som må til Sitér dette innlegget Link to post
larsbryne Svart 3.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Takker for tips. Skal prøve. (Og.. jeg vet ikke helt hvordan jeg skal redigere bort mitt rop om hjelp i tittelen.) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Jaja, ser ut som de slapp den igjennom Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
larsbryne Svart 5.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 (redigert) Hmmm.. skrur til gjengene på avdrager kneler og de tre skruene bøyer seg. Har ikke sett noe slikt før. Det er et aluminium-svinghjul med en tannkrans av messing. Sprekker det om jeg varmer på det? Gass? El-varmer? Veldig irriterende dette. Anyone? Redigert 5.Juni.2010 av larsbryne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.