Jump to content

Gammel johnson 18 hp - løsne svinghjul? hjelp!

larsbryne

Recommended Posts

Jeg skal bytte coiler. Svinghjulet må av. Har avdrager med tre skruer som passer til hull i svinghjul. Så langt alt vel. Men når jeg skrur så får tuppen på avdrager all belastning og deformeres, mens svinhjulet ikke rikker seg. Har prøvd å kakke litt med hammer, men er usikker på hvor hardt jeg kan kakke og hvor mye jeg tør skru. Har pøst på med wd 40 i hullet, men hjulet står bom fast. Hjelp!

det er ikkje lov å ha ordet: hjelp, i emnetittel. Skynd deg å endre ellers blir tråden stengt.... Trenger du hjelp må du skrive feks engels, help :lipseal:

Dersom tersen din ikkje tåler dette så har du dårlig ters. Skru det du makter og slå ganske kraftig med kobberhammer feks. Den gir eit dødt og sjokkende slag. Evt smihammer i mangel av anna. Slagkraft....tja. tenk deg ein vanlig hammer, den kan du slå det du makter med. Smihammer og kopperslegge må selvsagt begrenses litt, ellers må veiva ut og balanseres på nytt..

Du slår selvsagt oppå senteraksel i tersen....?! :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...