Jump to content

Askeladden Spider, erfaringer, synspunkter?


VindiHaaret

Recommended Posts

Hei!   :lol:

 

Som ny medlem her på forumet er det hyggjeleg å registrere at "tonen" er god. :lol:  Ikkje alle fora på nettet er det i same grad ...  

 

Som Vestlending har eg vakse opp ved sjøen, men ikkje i båt slik som mange andre her har. Fartstida har vore litt i færing, seinare i 15-fots open båt med påhengs og no nokre år i ein Askeladden jeep.  :lol:

 

Er råka av den berømte sjukdomen som krev minst 3 fot påslag på lengda og har planar om å bruke pengar på ein noko større båt. Askeladden Spider (645 cm) "rundgangar" (walkaround) er ikkje ulik den eg har i dag Askeladden 475, men har høve til enkel overnatting og betre sanitærforhold i tillegg til å vere betre rusta for ver og vind.

 

Har nokon kjennskap til båten? Den har fått god omtale fleire stader ... men er ikkje akkurat gratis ...  

 

Fint om nokon ville komme med synspunkt.

 

Mvh

VindiHaaret

VindiHaaret

Link to post
Share on other sites

Kvaliteten på Askeladden er jo udiskutabel, og 645 Spider har bare fått bra omtale så langt jeg kan se.

Men jeg synes Askeladden forlanger urimelig mye for båtene sine. Synes heller ikke de har vært helt heldig med designet på flere av de siste modellene. (Tenker da på 645 Beetle og 705 Voyager).

Er nok flere båter som kommer foran 645 Spider på min liste i hvertfall. Men det er jo bare subjektivt fra min side da.

 

Er en demobåt tilsalgs her da (med bensin riktignok. Regner med at diesel er mest aktuelt):

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=462...642&pos=7&rub=7

 

Men personlig hadde jeg foretrukket denne. Er i grunnen like praktisk og gir mye mer for kronene:

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=4612600&sid=717441093479429&pos=43&rub=7%20

 

Eller denne kanskje:

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=4624482

 

Eller noe annet. Alternativene er mange

Link to post
Share on other sites

  • 7 år senere...

Beetle og Voyager er jo ikke de siste modellene. Z og P er jo dem siste modellene. Samenlikner man båter i samme segment f.eks Uttern Askeladden Yamarin Skipsplast osv.Synes jeg ikke Askeladden skiller seg veldig ut på pris. Kvaliteten på dem Askeladdene jeg har vært ombord i er i hvertfal veldig bra. Vi vurderte foresten Uttern hytta men valgte en Askeladden pga at den virka mye mer solid og kvalitetsmessig opplevdes den bedre. samt at innredninga var mere praktisk for vår bruk.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...