mewa 2 Startet 2.Juni.2010 Del på Facebook Startet 2.Juni.2010 Hei må ta ut motoren en 7,4 l bigblock for å skjifte styrebolten vet det er flere her på bp som har gjort det samme i lik båt.Mitt spørsmål er klarer jeg dette uten å komme i konflikt med targabøyle eller må denne demonteres ? mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Når jeg satte inn motorene mine (3258) brukte jeg truck + taljer fra gaflene, da kom jeg under min targabøyle, men den er jo endel høyere enn din. Du kan jo måle høyden på motoren og klaringen under targaen først. Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 3.Juni.2010 Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Hei. Jeg tok ut motoren på en 2755 jeg hadde, og da benyttet vi kranbil. Vi løftet motoren først slik at den kom over gulvet, og så la vi under plank (oppå gulvet), tok nytt tak (byttet til kortere stropper) og fikk motoren akkurat over bakre setet. Går det ikke, så er targen kun festet i 2 skruer på hver side, så det er ikke så mye jobb å løsne den. Sitér dette innlegget /per Link to post
Baatlaus Svart 3.Juni.2010 Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 (redigert) Dette går helt fint. Selv med vanlig pallegaffel. Kjør trucken inntil badeplattformen, gaffelen 5cm fra targan og bruk talje på å ta den opp gjennom luka. Grei jobb som gjøres best om du tar av en manifoild pga at motoren må vris litt før du kan løfte den opp. Husk, kort kjetting mellom festepunktene på motoren for minst mulig høyde på løftet. Stram helt inn! Lykke til, dette går helt greit. Redigert 3.Juni.2010 av Thelina (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 3.Juni.2010 Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 På min 2855 fra 92 tok jeg ut 7.4 literen med traktor, pallegaffel og en liten kjetting talje som jeg huket inn på den ene gaffelen. Gikk som smurt det. Trangt som fy men med forsiktighet på spakene så går det helt greit. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.