Jump to content

bayliner 2855 ta ut motor, konflikt targabøyle

mewa 2

Recommended Posts

Hei.

Jeg tok ut motoren på en 2755 jeg hadde, og da benyttet vi kranbil. Vi løftet motoren først slik at den kom over gulvet, og så la vi under plank (oppå gulvet), tok nytt tak (byttet til kortere stropper) og fikk motoren akkurat over bakre setet.

Går det ikke, så er targen kun festet i 2 skruer på hver side, så det er ikke så mye jobb å løsne den.

/per

Dette går helt fint. Selv med vanlig pallegaffel. Kjør trucken inntil badeplattformen, gaffelen 5cm fra targan og bruk talje på å ta den opp gjennom luka. Grei jobb som gjøres best om du tar av en manifoild pga at motoren må vris litt før du kan løfte den opp.

Husk, kort kjetting mellom festepunktene på motoren for minst mulig høyde på løftet. Stram helt inn!

Lykke til, dette går helt greit.

Redigert av Thelina (see edit history)

På min 2855 fra 92 tok jeg ut 7.4 literen med traktor, pallegaffel og en liten kjetting talje som jeg huket inn på den ene gaffelen. Gikk som smurt det. Trangt som fy men med forsiktighet på spakene så går det helt greit.

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...