Jump to content

Problemer med dieseldyr i tanken, tips?

Donzi 22 Classic

Recommended Posts

I går stoppa ford'n mens jeg dreiv og la til land, kulevntilen inn til fødepumpa var helt tett med svart graut..Så tar jeg ut kapteinstolen og annet inventar og kommer til dieseltanken, fullt av dieseldyr :headbang: Tanken har jeg tatt ut og står nå full med zalovann tiltil i morgen. Men hva gjør jeg med fødepumpe og videre i dieselsystemet, er jo ikke så lett og rense der..så hva gjør jeg?? Og hvilket middel anbefales å hvor og få kjøpt desinfiseringsmiddel til tanken?

Takker for alle svar :smiley:

Siden du fikk guffa inn i matepumpa, hadde jeg montert et forfilter med vannutskiller. Rimeligst er CAV typem med glass under fra f,eks. Maritim.Kjøp med ekstra filtre til motoren.Dette forfilteret er vel det samme som de to du har på motoren din. Bytt filterene på motoren.Fyll tanken helt opp og fyll på dieseldyrdreper (biocide fra en båtutstyrsbutikk/lastebil/traktor). Kjør motoren den tid det står på flasken.

Hei.

Jeg har hatt problemer med diesel dyr i båten i vår.

Jeg kjøpte en flaske med diesel dyr fjerner ( husker ikke merke på Flasken ) jeg fyllte på 1 flaske som skal være til 500 liter diesel og så fyllte jeg opp takene fulle med diesel, i for filteren mitt var det masse guffe som var helt brunt.

jeg startet motoren for å få sirkulert diesel dyr fjerneren i motoren og i for filteret.

Dette skulle stå i 24 timer. Jeg gikk i båten etter 24 timer og kikket, da var for filteret helt fritt for guffe og motoren startet og har gått smerte fritt etter dette.

Jeg gjorde ingeting med selve diesel tankene.

Jeg kjøpte også en flaske som er noe alla hammerdown og fylte på, denne forebygger og smører motoren.

Dette skulle stå i 24 timer. Jeg gikk i båten etter 24 timer og kikket, da var for filteret helt fritt for guffe

:eek: vidundermiddel som du ikkje husker navnet på....hadde trudd glass måtte tømmes osv iaffal

Elles ville eg svart trådstarter at i tilleg til filterskift, så må alle slanger må spyles igjennom med rein diesel. Fødepumpe må demonteres og renses. Men om det bare "forsvinner" med noko stoff, så er jo det fiiint :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...