Donzi 22 Classic Startet 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2010 I går stoppa ford'n mens jeg dreiv og la til land, kulevntilen inn til fødepumpa var helt tett med svart graut..Så tar jeg ut kapteinstolen og annet inventar og kommer til dieseltanken, fullt av dieseldyr Tanken har jeg tatt ut og står nå full med zalovann tiltil i morgen. Men hva gjør jeg med fødepumpe og videre i dieselsystemet, er jo ikke så lett og rense der..så hva gjør jeg?? Og hvilket middel anbefales å hvor og få kjøpt desinfiseringsmiddel til tanken? Takker for alle svar Sitér dette innlegget Link to post
Vindfang Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Siden du fikk guffa inn i matepumpa, hadde jeg montert et forfilter med vannutskiller. Rimeligst er CAV typem med glass under fra f,eks. Maritim.Kjøp med ekstra filtre til motoren.Dette forfilteret er vel det samme som de to du har på motoren din. Bytt filterene på motoren.Fyll tanken helt opp og fyll på dieseldyrdreper (biocide fra en båtutstyrsbutikk/lastebil/traktor). Kjør motoren den tid det står på flasken. Sitér dette innlegget Link to post
Donzi 22 Classic Svart 2.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Har en vannutskiller som forige eier hadde kjøpt som jeg ikke har fått montert enda, får vel prøve å få den i. Men da mener du at det bare er og kjøre gjennom med diesel og biocide så går det greit med fødepumpe og rør? Sitér dette innlegget Link to post
Jarege Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Hei. Jeg har hatt problemer med diesel dyr i båten i vår. Jeg kjøpte en flaske med diesel dyr fjerner ( husker ikke merke på Flasken ) jeg fyllte på 1 flaske som skal være til 500 liter diesel og så fyllte jeg opp takene fulle med diesel, i for filteren mitt var det masse guffe som var helt brunt. jeg startet motoren for å få sirkulert diesel dyr fjerneren i motoren og i for filteret. Dette skulle stå i 24 timer. Jeg gikk i båten etter 24 timer og kikket, da var for filteret helt fritt for guffe og motoren startet og har gått smerte fritt etter dette. Jeg gjorde ingeting med selve diesel tankene. Jeg kjøpte også en flaske som er noe alla hammerdown og fylte på, denne forebygger og smører motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Dette skulle stå i 24 timer. Jeg gikk i båten etter 24 timer og kikket, da var for filteret helt fritt for guffe vidundermiddel som du ikkje husker navnet på....hadde trudd glass måtte tømmes osv iaffal Elles ville eg svart trådstarter at i tilleg til filterskift, så må alle slanger må spyles igjennom med rein diesel. Fødepumpe må demonteres og renses. Men om det bare "forsvinner" med noko stoff, så er jo det fiiint Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Donzi 22 Classic Svart 4.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Nå ha jeg fått rensa tanken, skal ned med den i morgen, fått tak i nytt filter, og ett forfilter før fødepumpen. Orker ikke begynne å demontere pumpa satser på at det skyller igjennom og blir værende i hovedfilteret :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.