Brynjar Startet 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2010 Min far og mor er i ferd med å pensjonere seg og vurdere å flytte til Lillesand, Aust Agder for å komme nærmere sitt barnebarn. Han er utpreget båtmenneske og aktiv i båtforeningen der de bor nå så båtplass er en absolutt forutsetning for å flytte. De har en 26' Tresfjord og et lite smykke av en 2roms nordlandsbåt (men plass til Tresfjorden er da det viktigste) Er det noen her som kjenner til markedet i Lillesand? Er det like vanskelig som ellers på sørlandet eller finnes det plasser å få leid/kjøpt? Noen som kan hjelpe med plass eller informasjon? Vi håper.. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
CSL Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Er kommunen som tildeler plasser på bryggene i Lillesand. Er vel noen små foreninger og også noen private bryggeanlegg rundtomkring i tillegg. Tror det enkleste er å ringe kommunen først, vet ikke hvilke kriterier de tildeler etter, annet enn at fastboende blir prioritert. De andre bryggene er det kanskje enklest å oppsøke? Vil ikke tro det står noe på nettet om disse, med mindre noen her inne vet Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Mouche Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 (redigert) Er det noen her som kjenner til markedet i Lillesand? Er det like vanskelig som ellers på sørlandet eller finnes det plasser å få leid/kjøpt? De fleste plassene der er kommunale og ventelisten er lang. Selv står vi vel som omtrent nummer 450 på den listen og det har vi gjort et par år. Det er mye planer om utbygging av nye båtplasser, men dette vil ta tid så umiddelbart er man helt avhengig av å finne en plass privat og de er det få av tilgjengelig! Fastboende blir vel også prioritert fremfor gjester/hytteeiere. Litt mere info fra den lokale sladrepressen: http://www.lp.no/article/20091115/NYHETER/711159997 http://www.lp.no/article/20091010/NYHETER/710109995 Redigert 3.Juni.2010 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Brynjar Svart 3.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Ser sånn passe mørkt ut da.. Takk for info. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Retox_93 Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Vis du får tak i Lillesands posten eller andre lokal aviser, og deretter på annonser er det fult mulig det er noen som leier ut båtplasser.. Mitt eneste tips. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Nå får jeg Lillesandposten i min postkasse et par ganger i uken og kan ikke huske noen annonser med ledig båtplass derimot mange som søker båtplass! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.