Vanon Startet 3.Juni.2010 Del på Facebook Startet 3.Juni.2010 Hei! Som emnet sier skal eg nå gå til innkjøp av min første båt. Har lett litt rundt om ei stund, men valget har nå foreløbig havnet på ein Askeladden 515. Rundt 2000-2001 med ein 4-takters 90kh Mercury motor. Noen som har erfaringer med denne båten/motoren? På forhånd takk. Vanon Sitér dette innlegget Link to post
Fersken Svart 3.Juni.2010 Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Hei! Hadde en slik de første 2 sesongene. Vi var veldig fornøyd med denne, en fin og grei båt å starte med. Passet veldig godt for dagsturer for vår famile på 4 Størrelsen tatt i betraktning er det meget bra med stu plass, kanskje spesielt i den første modellen som har stuverom under stolene foran. Etter mitt syn går båten godt i sjøen,men slår nok litt i krapp motsjø da den er litt flat i akterskipet. Vår båt hadde 75hk 4t som passet bra til båten. Ikke så høy toppfart, men gikk relativt lett i plan med full tank, dagsturopppakking og 2 voksne+2-3 barn. Sitér dette innlegget Link to post
Nightlife Svart 3.Juni.2010 Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Hva er prisforskjellen opp til en 525? Jeg har personlig veldig godt forhold til denne modellen, som er veldig god i sjø og oppleves som stødig og god. Dog, småbåtene til Askeladden er generelt gode uansett (med unntak av Chaser). Sitér dette innlegget Link to post
Vanon Svart 4.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2010 525 er vel kanskje litt meir sjærgårdsjeep? Liker hvordad 515 585 osv ser ut, er egentlig den "looken" eg er ute etter. Liker ikkje innredninga i 585, ellers hadde den stått høyere på ønskelista enn 515:) Skal se om eg finner noen 525 å se på, men kan ikkje huske at eg har sett noen. Veldi stort sprang i oppgitt fart på 515 på finn, noen som har førstehpnds erfaring om hvor mange knop ein får med 90kh 4 takter? Noen oppgir 40 knop. Takker for tilbakemeldinger:) Vanon Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.