Sjøgang Startet 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2010 Vi får i morgen hentet stoffet til våre nye båtputer. Skulle helst ha hatt syrefaste stifter til å festet stoffet på undersiden, men vet ikke om vi klarer å få tak i det i morgen. Vil vanlige stifter ruste fort eller kan det fungere? Alternativt noe annet vi kan bruke som er lett å få tak i, feks messingspike/stifter eller noe annet.... Håper på rask tilbakemelding da vi har håp om å få startet med dette i helga Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Prøver å huske hvor jeg kjøpte rustfrie stifter, tror det var Wallendahl i Kløverhuset Bergen, en del av Jernia kjeden. Ta en ringerunde rundt til Jernia butikkene i nærheten, gjerne de som har båtutstyr. Sitér dette innlegget Link to post
pat Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Har hørt at Wurth har dette, men at disse stiftene passer kun til deres rådyre proff verktøy. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøgang Svart 4.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Etter jeg har brukt lunsjen til å dra rundt å lete etter dette ser det dårlig ut.... Ser ut som det må bestilles og det passer dårlig hvis vi skal begynne i helga. Vi har desverre ikke Wurth her oppe i Nord.. Hvor fort kommer dette til å ruste hvis jeg bruker vanlige stifter? Det er snakk om putene som er plassert inne i cabinen. Går det om så ann å legge et tynt lag over stiften med tech 7 eller noe annet for å forsegle stiften? Som dere skjønner er vi klar for å sette i gang i helga! Sitér dette innlegget Link to post
pat Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Du kan pensle på vanlig klar-lakk (gulvlakk eller lignende). Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Hos meg er det brukt vanlige stifter (fra før min tid), og de ruster. Det største problemet er ikke at de ruster helt helt opp og stoffet løsner, men at rusten smitter av og setter flekker som er vanskelige/umulige å få bort igjen. Putene kan dermed ikke lagres i stabler uten at stoffet ødelegges med rustflekker, hvis du da ikke legger strø mellom dem... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
S/Y MAMOSA Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Biltema har elforsinkede stifter, hvis det hjelper deg. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Hvor fort kommer dette til å ruste hvis jeg bruker vanlige stifter? Det er snakk om putene som er plassert inne i cabinen. Ingen av båtene jeg har hatt har vært stiftet med rustfrie stifter. Og selv etter 30 år ser dette relativt greit ut. Men det kommer selvsagt an på hvor tørt du har det inni båten da, har du god ventilasjon og ingen lekkasjer burde dette gå greit i mange år. Det er vel først i senere år at rustfrie stifter har blitt tilgjengelig, på eldre båter er det ikke en rustfri stift å se... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Big Bajas Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 (redigert) Du får ta turen innom ByggMakker eller en annen velassortert byggvarehandler. De har vanligvis slikt i rustfritt, og det er det eneste som IKKE ruster. Redigert 4.Juni.2010 av Big Bajas (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Big Bajas Moonraker - the mother of all modern cabincruisers Link to post
Sjøgang Svart 4.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 (redigert) Takk for alle svar:) Ringte min lokale ByggMakker som heller ikke hadde syrefaste stifter. Så jeg går for de stiftene jeg har som ikke er syrefaste, så får jeg se om jeg tar litt klarlakk over de, eller om jeg kjører litt tech 7 og muligens noen smålapper over med samme stoff... Ser for meg at klarlakken slites vekk over tid, mens jeg tror tech 7 blir å holde bedre over tid... Så da får vi forhåpentligvis startet selve putejobben i helga! Redigert 4.Juni.2010 av Sjøgang (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 (redigert) Jeg fikk tak i syrefaste stifter til min stiftemaskin på Maxbo Lier i fjor i alle fall. Det var lagervare der. Redigert 4.Juni.2010 av smiley (see edit history) Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Smurph Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Du sier ikke så mye om hvor du bor, men Rapid har 8x10,6mm 13/8 rustfri stift i sitt sortiment. Jeg kjøpte hos ProffPartner, du finner forhandleroversikt her: http://www.proffpartner.no/fylke/Alle/ Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
DuikerMan Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 (redigert) Kan jeg bruke vanlige stifter på båtputer? ...jada..det kan du...men hvor lurt det er, det er en annen ting. Redigert 4.Juni.2010 av DuikerMan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 På bymakkeren her er det iallefall hylle vare Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.