ErikBrekke Startet 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2010 Jeg får høy temperatur (opp mot 100 grader) ved turtall 2000 omdreininger. Max er 2300. Temeraturen er ok ca 85 grader ved 1600-1700 omdreininger, men når jeg presser motoren stiger den. Jeg har sjekket: 1) Impeller 2) Eksosbend 3) Systemrens på både ferskvann og saltvann 4) Byttet temostat 5) Byttet slager 6) Byttet ekspansjonstank Jeg misstenker at det kan være dårlig sirkulasjon. Tempføleren sitter jo rett etter termostaten, og vannet ut av varmeveksleren virker OK. Det er ikke vanndamp i eksosen, så det ser ut som om det kommer nok saltvann ut. Vurderer å sette på en ekstra sirkulasjonspumpe (elektrisk). Orginal pumpe koster jo flesk. Finnes det forresten rep-sett til denne, og er det slik at den enten fungerer eller ikke. Kan det evt være trange kanaler i blokka? Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 7) Har alle sylindre tilnærmet samme temperatur 8) Har du sjekket at temperaturmåleren din er riktig Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
ErikBrekke Svart 4.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Jepp, byttet tempmåler også. Om alle sylindre har samme temperatur er jeg usikker på, men der virker sånn. Sitér dette innlegget Link to post
TNS Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Hallo Jeg har hatt samme motor som deg, med samme symptomer. Etter mange runder, endte jeg opp med å borre endel hull i termostaten, og problemet forsvant. Motor hadde fin temperatur hele veien. MVH TNS Sitér dette innlegget Link to post
ErikBrekke Svart 4.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Takk for tips, det er jo et enkelt og billig tiltak. Skal prøve det for å se om det hjelper. Om det er andre forslag tas de mot med stoooor takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Har hatt samme båt og motor. Hadde samme problem som du har da vi kjøpte båten, det viste seg å være impeller til sjøvann som var blitt for "slapp", den så helt finn ut, men byttet den og problemmet var løst. Dersom det er Martec ferskvannskjøling kan det også være impellern i den elektriske Johnson/Martec pumpa som er dårlig eller har satt seg dritt i impellerhuset i forbindelse med renseprossesen. Sitér dette innlegget Link to post
ErikBrekke Svart 4.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Byttet impeller (det gjør jeg alltid på våren). Ser ut som at det kommer bra med sjøvann ut sammen med eksosen. Det er VP ferskvannskjøling. Sitér dette innlegget Link to post
Catlina Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Sjekk halvmånen i impellerhuset. Selv om den ser fin ut så kan den gjøre mye for kjølingen selv om det nesten ikke kan sees slitasje på den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.