Parax Startet 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2010 Hei Har planer om å lage meg kalesje over cockpit på seilbåten.(35 fot) Skal kun ha et tak over for beskyttelse mot regn og sol, ingen sidevegger. Helst ingen stenger heller. Bak har jeg targabøyle jeg kan feste den i. Tenker å bruke kalesjestoff til dette. Noen som har ideer om en enkel måte jeg kan lage dette på? Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Dette heter bimini. Fest stoffet i targabøylen. Når det ikke er i bruk rulles det mot targabøylen og festes slik at det henger som en pølse der. Har ikke noen ide om hvordan du skal feste dette til sprayhood... Kanskje en bøyde som går 20-30 cm over sprayhood?? Sitér dette innlegget Link to post
opus Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Høres ut som et klassisk "bomtelt", med for din del, feste akter på targabøyle. Selv har jeg aldri brukt bommen til å holde duken oppe. Den er jo bare i veien, stange i , storseilskjøtet er midt i veien, du må ha hull til dirken/bomløfteren etc. Jeg legger bommen ned på sidedekket. Strammer så et tau fra masten i ønsket høyde, og fester til akterstaget. Legger over duken/kalesjestoff og fester med strikker med klips mot rekka. Hvis du synes skråtaket blir for lavt, kan du ordne spiler på tvers. (Kanskje er storfallet ditt så langt at du kan bruke det, via bomfestet/revekrok e.lign, og tilbake til targaen. Kjekt stramme med vinsj og låse avlasteren) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.