MasterFana Startet 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2010 Etter en litt for lang vårpuss ble båten endenlig satt på sjøen i går. Lykken ble imidlertidig kortvarig Motoren (Yanmar 3HM) starter og går helt fint, men den lekker diesel i fra diesel i fra dieselpumpen. Ser ut som det siver ut mellom "lokket" på dieselpumpen og selve pumpen. Er skeptisk til å begynne å skru på dieselpumpen på egenhånd, men også lite lyst til å levere den inn på verksted hvor den sikkert kommer til å bli stående i flere uker. Noen som har noen tips? Finnes det noe tetningsmasse som man kan tette denne lekasjen? Noen som har skiftet pakning på en slik dieslpumpe? Ett hvert tips som kan redde båtsesongen blir høyt verdsatt Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 (redigert) Er det mellom lokk og pumpe kan du prøve å ettertrekke lokket. Pleier som regel å bli lekk rundt akselen som går inn i lokket Redigert 5.Juni.2010 av 68 GT (see edit history) Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Volvomekanikeren Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Prøv og etterstramm! Vist ikke dette funker, så må pumpen av, og nor skruene er løse, er det 2 deler. 1 som går inn i motoren, og en del som går inn i den igjen! Imellom de er det pakkning, lekasjen kan være der! En ny pakkning koster vell 100 lappen Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
MasterFana Svart 5.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Takk for tips. Dessverre har jeg prøvd dette allerede, uten hell Lokket på pumpen er skrudd av, men det står tydligvis i spenn så jeg tør ikke åpne det før jeg vet hva som er inni. Er redd at hvis jeg åpner det så blir problemet enda større... Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Er en fjær inni dieselpumpen, som peker innover mot motor.. Den som står i spenn? Tvilsomt... Men er usikker på hva du mener med ''lokket''... Hadde vært supert med noen bilder.. Mye lettere og hjelpe da! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.