Prestjord Startet 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2010 Lurer bare på hva folket mener ang salg av båt nå... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Med over 14000 båter til salgs på finn.no så tror jeg ikke dette er rett tid Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Hansi Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Interessen for båt er gjerne størst på våren / forsommeren når finværet er tilstede, slik som nå. Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Håper ikke det er feil tid nå, har lagt ut IF'en for salg. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Mener nå som 'i år' eller nå som 'i dag'? Ellers det forholdet mellom tilbud og etterspørsel som er viktig for å finne svaret på spørsmålet. Antall annonser på Finn.no er sånn sett uinteressant hvis man ikke også vet noe om hvor mange som er i markedet for å kjøpe. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
borghans Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Da kunne kansje spørsmålet vært, hvor mange har planer om å kjøpe båt iløpet av våren/forsommeren? Og hvilken prisklasse. Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Har planer om å kjøpe noe nytt, men ser helst i utlandet - østlige middelhavet. Virker som du kan få mye mer for pengene der, og så er det jo en fin seiltur hjem Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Prestjord Svart 5.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Spurte bare igrunn fordi jeg la ut min båt for salg for noen dager siden :P Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 De som har planlagt å kjøpe båt begynner gjerne litt tidligere enn nå for å være klare til sesongen og ferien. Omtrent fra båtmessetid(feb/mars) til midten av mai er nok en tid hvor mange er i markedet. En annen god tid å selge/kjøpe på er sensommeren. Da har mange avsluttet ferien og har bestemt seg for å bytte båt. Prisene er litt lavere da enn om våren, men det reflekterer kostnaden ved å ha en båt i vinteropplag/vårklargjøring. Eller så er det slik at har du en populær båt i god stand med rett utstyr så selges den lett til god pris stort sett hele året. I dag med internett er de ikke så lett å gjøre kupp på kjøp, mens det etter mitt syn er lettere å få god pris for gode båter. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Jeg tror at den beste tiden er fra påske og frem til St. Hans etter det tror jeg det er for sent. Men det avhenger av mye mer enn det om du får solgt også. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
SveinHa Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Daffy skrev On 5.6.2010 at 21.36: Jeg tror at den beste tiden er fra påske og frem til St. Hansetter det tror jeg det er for sent. I utgangspunktet enig i dette men det er veldig avhengig av hvilken båt det er snakk om. Ved mitt siste båtskifte både solgte og kjøpte jeg sent i august. Skjærgårdsjeeper selger vel stort sett når solen skinner... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Confusius Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 80% av det som ligger på FINN i dag er joller og gammelt rask. Sitér dette innlegget Link to post
Prestjord Svart 5.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 La ut ei tresnekke, tror i grunn markedet er mettet på de.... har ikke hørt mye.. Sitér dette innlegget Link to post
Prestjord Svart 9.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Vet ikke om det blir rett og spørre her, men gjør det likevell... hvis ikke dette blir godtatt av folk skal jeg slette det igjen så her kommer spørsmælet: Synnes dere jeg har satt båten min for salg i for høy pris? (ligger annonse her på bætplassen) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 kunne du lakt ut en link til den båten som skal selges kansje Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 (redigert) Jeg tror det kan være smart å tenke salg sånn like over påske, med klargjort båt (dvs vårpusset), evnt med det som forhandlingskort (avslag) til kjøper hvis han vil ta jobben selv. For min del har jeg fulgt med i 25-29 fots markedet for båter til ca 300 000, og det er svært mange som lå i vinter som fortsatt ligger ute for salg....men nå har tilbudet og utvalget eksplodert. Så skal en selge er mitt råd å gjøre det på tampen av sesongen (slutten av august - prisen fortsatt bra) eller i april/mai. Redigert 9.Juni.2010 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
SF Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Kommer nok litt an på båttype og prisklasse, men min erfaring er at den beste tiden å selge på er om våren etter at de første godværsdagene har kommet. Det kan her i distriktet være alt fra påske og ut juni. Når juli først har kommet så er folk i feriemodus og har alt lagt sine planer. Beste tiden å kjøpe på er høst og vinter. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 joller og småbåter, billige snekker osv går bra unna nå. Ser ut som mange får oppunder prisantydning også Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Polarn Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Er vel den her https://baatplassen.no/p/showproduct.php?product=5070&cat=2 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Mouche Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 SF skrev On 9.6.2010 at 20.19: Beste tiden å kjøpe på er høst og vinter. Som vel da betyr at man også har gleden av opplagsutgifter, forsikring, vedlikehold og service, rentetap osv så kanskje noe av besparelsen blir borte? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
SF Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 (redigert) Kommer nok litt an på hvilket båthold du selv har, dersom du setter alt annet enn selve bruken av båten bort til firma så forsvinner nok noe. For min del tar jeg service selv og ønsker på denne måten å bli godt kjent med båten, vinterlagring på land i båthavna koster et par lapper, lagrer jeg den på sjø koster det ingenting. Full kasko er for meg noen lapper i året så de ekstra månedene utgjør ikke så mye. Jeg vil anta at merkost for min del ved at jeg kjøpte båt i vinter kontra nå var ca 1500 kr i forsikring, jeg har hatt båten liggende på min båtplass som jeg betaler for uansett og så antar jeg at jeg sparte noen kroner i transport og løft til sjø grunnet lavsesong. Besparelsen ved å kjøpe i vinter var betydelig. Redigert 10.Juni.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hansi Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Et annet moment for å kjøpe brukt om våren / forsommeren er at utvalget er gjerne størst på denne årstiden. Som potensiell båtkjøper må jo det være bra at en har mer å velge i. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Det er selvsagt riktig Hansi, men det er ganske bra utvalg på seinsommeren (tidlig høst) også. Så gjelder det bare å finne dem som er villig til å droppe pris for å bli kvitt båten før vinteren. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Prestjord Svart 10.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 hei hei gikk litt fort i svinggene her var den ja polarn Link: https://baatplassen.no/p/showproduct.php?product=5070&cat=2 Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Jeg la ut en skjærgårdsjeep på Søndag. Ser ut som den blir solgt nå om selger holder sitt ord. Tror at kombinasjonen av kurrant og strøken båt, motor og pris, samt en ryddig og informativ annonse med gode bilder hjelper på og få solgt. utrolig mange annonser som inneholder kun noen få ord og et par dårlige bilder, eller enda værre: kun brosjyrebilder. Har stort sett fått solgt biler og båter rimelig lett i løpet av ganske kort tid og regner med at dette er noe av grunnen. Her er annonsen min: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=22756018 Hva synes panelet om annonsen? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.