Jump to content

Skal forsterke hekken på ein båt, hvordan?

makalaust

Recommended Posts

Eg har ein Terhi microfun som er litt skadet i hekken og planlegger å forsterke den littegrann. Plannen var å legge på noen lag med glassfiber duk, men er litt usikker på om polyesteren vil henge på abs-plasen båten er laget av? Må ein eventuelt da bytte ut poyester limen med noe anet eventuelt hva?

Kontaktet West system per mail om problemet og fekk vite at man kunne bruka deira epoxy til og reparere skaden for dette festa seg i plasten.

//Hei, og takk for henvendelsen.

//

//

//Du skal ikke bruke polyester da dette ikke vil sitte, men West system epoxy vil fungere bra.

//Vi kan levere alt du trenger.

//

//

//

//Vennligst ta kontakt med oss hvis du har flere spørsmål.

Mhm. Skulle tro dette var vanleg, men man finn skuffende lite om dette på nettet. Det einaste er at det er nesten umuleg å reparere og at det fins ein spesial sparkel for slike båter, men alt kan jo ikkje fikses med sparkel!

Men eg er heilt enig det skulle vore oppretta ein tråd om reprsajon av Terhi båter da dette er ein sær sak med manglene info.

Veldig vanlig problem på denne båten, mangelen på info om dette kan være fordi mange gir opp denne båten når den går istykker, kjent sak at tehri micro fun ikke akkurat er i toppsjiktet når det gjelder byggekvalitet, koster ikke altfor store summene for en annen type båt i den størrelsen(GH, With osv), og personlig ville jeg ikke lagt hverken tid eller penger i en båt som sprekker opp her og der.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...