Ariel og Fumle Startet 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2010 Vi er på titt etter ny båt, og 300 Sport er et alternativ. Ser også på Skarpnes 9100 m.m, men registrerer at Bavarien er noe tyngre enn sine "konkurrenter", selv om de motormessig ligger på 220 - 320 hk alle sammen. Skarpnesene klarer 35-36 på sine 220hk, men hva med 300Sport med 260 hk? Har for så vidt ikke behov for å kjøre i 35-40 knop, men jeg trenger å vite at jeg kan cruise i 22-24 knop relativt uanstrengt, selv ferielastet. 30 knop maks er fint nok, så det er cruisingen samt tid for å komme i plan som intereserer meg mer. På messa Kr.s i går, mente Bavariafolkene at KAD44, som står i flere av dem var undermotorisert. Da tok de utgangspunkt i at det var 220hk i KAD44, og ikke 260hk som det faktisk er. Viktig å presisere at vi som utgangspunkt ønsker å kunne legge i plan over større strekk med litt halvdårlig vær(bølger på 1,5-2 meter), mens under normale forhold vil vi bare tuste i 5-9 knop. Så noe "sport"båt er ikke det vi er etter, men fint å kunne komme i plan(i det hele tatt!) uten å bruke hele formiddagen på det Jeg vil gjerne ha deres erfaringer om dette. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Dette er for liten motor til båten. Jeg hadde en Bavaria 29 sport for noen år siden. Der sto det en D6 med 298 hk. Ikke mer enn nødvendig etter min mening. Prøvekjørte også en med KAD 300 før jeg kjøpte, og her tok det tid å komme i plan. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Bavaria pleier å ha litt tungdrevne skrog. KAD 44 høres ut som altfor lite. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.