hestnes88 Startet 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2010 Hei. Jeg er 21 år og har handlet meg min første båt, og dette er også mitt første inlegg her på båtplasen. Men jeg tenkte jeg skulle lage en liten prosjekt tråd for for den lille snekka mi. Båten ble kjøpt i fjor sommer med håp om noen fine turer. Sånn ble det ikke helt, da etter en tur stoppet motoren og ville ikke starte igjen. Jeg gikk da til han jeg hadde kjøpt båten av og tok dette opp, da han sa den var nyoverhalt. Han var en ærlig mann og sa jeg fikk båten og han satte over pengene jeg hadde gitt for båten, 20 lapper. Så da hadde jeg verfall noe oppusingsmidler. Så da satte jeg i gang med å fikse motoren, dette gikk sist sommer med til så ble ingen flere turer i fjor. Men nå har jeg en båt med motor som er så go som "ny" Motoren er en Volvo Penta MD2B. Legger ut noen før bilder av båten slik den var når jeg overtog den. Har gjort litt med den etter dette og er i full gang med diverse prosjekter ombord denne sommeren. Båter er ikke direkte fin slik den er nå. Men kommer mer bilder og info om hva jeg skal gjør og hva som er gjort til nå. Nå tar jeg turen ned på kaia å skal lakke og male til krampa tar meg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Velkommen til BP Kjekk båt ser det ut til ! , og fint du fikk ordna opp i salget så greit Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
hestnes88 Svart 6.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 (redigert) Tenkte jeg skulle holde dette prosjekte oppdatert å prøve å fortelle litt om hva jeg har tenkt å gjøre, Og hva jeg har lyst å gjøre men ikke vet helt om jeg tør å begynne på. Og i tilleg har ferdigheter nok til å ta på meg alt Har lest mye på Walter_S sitt multisjark prosjekt å det skremmer med litt å se hvor mye som går an å gjøre. Planen min er verfall å bli kvitt den heselige og slitt fargen på toppen av båten Er bare en ting å si om denne fargen.. kan ikke fordra den, så i går var jeg å bestile maling til å male den. Cream White 2 komponent. Skal male dette med rulle når jeg er klar med diverse repsrasjoner og ombygginer av toppen. Inni båten skal jeg også male for å freshe opp litt. Som dere ser, så ser det ut som noen har gått beserk med malerkost å splasha hvit maling opppå den beige fargen. Så planen min er at jeg skal male det hvitt igjen inni båten, Ser ikke syn på å pusse ned alle di prikkene. så blir bare å male med 2 komponent oppå. Men skal gjøre en del forandringer oppi før dette hender, og sitter å lurer litt på om jeg skal bygge vekk inn. Og skille utedekk og inne plass. Men lurer litt på hvor mye arbei dette vil bli. Ønsker å kunne ta noen turer i løpe av sommeren med båten, siden det er min første :) Har også begynt å male/lakke plater til sittegruppe ute og diverse annet tre ombord, Dette skal bli svart. Litt spennende fargekompinasjon. Svart/hvit :) da skroge skal være hvitt med svart tre, og hvit skinn puter :-) Har også velldi lyst til å male motoren for å få den til å se litt bedre ut. Gikk litt fort for seg i fjor, Da var det som sto i hode mitt å få den til å svive og ga litt f... i å gjøre den mer kosmetisk Har også fått fikset en skade som jeg fant i bauen av båten, der det var en stor knekk i skille av topp og bunn. Er nok en tiligere eier som ikke har past på hvor brygga var Men fikk pusset ned å plastret dette på nytt.. så nå er verfall det i orden. En ting minde på "TO do" lista mi. Noen som har noe forslag eller meninger om hva jeg har tenkt er det bare å komme med de, Alt er bra å få med seg Redigert 6.Juni.2010 av hestnes88 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.