oddgynterolsen Startet 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2010 Har kjøpt meg et prosjekt der jeg ikke klarer å finne ut hvilken båt type det er snakk om. Har nonnet to tilsvarende på nettet men de visste heller ikke om hvilken type båt de solgte så derfor denne forespørselen blandt dere kunnskapsrike båtfolk der ute. Jeg har hittil funnet ut at det ikke ligner på noen av de årgangene av askeladden, Herwa eller Theri, Ei heller comet eller fjordling. Bilde av båten slik den var når jeg kjøpte den...mye deilig jobb!!! Så om noe har et tips så er jeg utrolig takknemlig. Legger ved noen bilder av en ferdig opp-pusset båt som jeg fant på nettet. Et bilde av en tilsvarende båt (leg merke til den karakterisktiske buen på baugen som gjør at den ikke ligner på andre båter samt formen på vinduene) Innredningen er også spesiell... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Gammal Nidelv. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Setene og trekket er omtrent helt likt det jeg har i min Nidelv 15. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
oddgynterolsen Svart 6.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Takker for info, men det er vanskelig å finne mer informasjon om denne båten på nettet. Har målt lengden til 5 meter noe som skulle tilsi rundt 16 fot - flere nidelv 15, men ingen på 16 (eller 16,5) Har planer om å sette på en 55 HK motor... vel vel, så sier vi at det er en Nidelv 16, og dersom noen har mer info (linker etc) så er de hvertelig velkommen til å poste Sitér dette innlegget Link to post
oddgynterolsen Svart 15.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Har kontaktet nidelvfabrikken, men dette er ingen Nidelv. Noen andre som har noen ide om hva dette kan være Sitér dette innlegget Link to post
Aloha II Svart 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Kan det være en tønsberg jolle? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Henrik Nygaard Link to post
trainman Svart 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Kan det være en Vestfjord 17. Du finner et par av de med bilder på Finn. ØR Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Dette er en 17 fots Tunejolle Sitér dette innlegget Link to post
oddgynterolsen Svart 16.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 Den ligner på så mange båter og veldig lik vestfjord 17. Jeg finner ingen bilder av Tønsberg Jolla, og ingen bilder av tunejolla i plast. Har sett litt på Tune sin nettside og der opererer de med 13', 15' 16' og 18' båter, men ingen på 17' Finner i det hele tatt lite bilder av tune sine plastbåter på nettet - men det kan jo være at de har en 17'-er likevel Så dette er en orntlig gåte for meg - Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.