MissCaptain Startet 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2010 (redigert) Jeg har vært å sett på en båt, og vi har via sms blitt enige om et kjøp. Jeg har derimot ikke prøvekjørt den på sjøen, og har innsett at det kan være lurt.( er helt ny med båt) Vi(kjøper og selger) bor et stykke unna, og jeg har sjø her hos meg, ikke der han bor. Er det non som vet om noen gode måter å ordne slik at: Jeg får prøvekjørt båten - og han er sikker på å få penger om alt er ok ? Han er veldig travel om dagene , og sier han ikke har annledning til å komme hit med den. Han foreslår at eg henter båten og at vi avventer med 5000 kr (båten koster 60.000) - inntil den er prøvd. Finnes det kontrakter som sier noe om dette ? Og hvordan er det mest vanlig å gjøre detet i praksis ? Overføre på konto ? Redigert 6.Juni.2010 av Modesty (see edit history) Sitér dette innlegget Torillwww.misscaptain.no Link to post
CSL Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Trenger ikke egen kontrakt for å holde igjen f.eks. 5000,-. En avtale er en avtale. Bare ta det med som en fotnote i kjøpskontrakten. At du betaler kr. xx.xxx og at resten blir betalt dersom alt er i orden etter prøvekjøring, og hvis du skulle oppdage noen graverende feil under prøvekjøring så blir det no deal. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
MissCaptain Svart 6.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Takk :) Sitér dette innlegget Torillwww.misscaptain.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.