Gromling70 Startet 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2010 Nøkkelen til hovedstrømbryteren datt i vannet når jeg skulle gjøre klar båten for å kjøre hjem fra hytten. Bryteren er av merket Seaworld tror jeg. Prøvde å bruke min onkel sin nøkkel av merket Hella men det virket ikke :-S er disse nøklene mer avansert enn de ser ut til? Det virket som Hella nøkkelen passet. Men det kom ingen strøm. Kan jeg kjøpe hvilken som helst nøkkel av merket Seaworld eller må jeg bytte ut hele hovedstrømbryteren??(koster ikke så mye får hele greien, men stress å skru) Fin avslutning på en herlig solfylt helg. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Jeg anbefaler at du spesifiserer bryteren din bedre med tekniske opplysninger dersom du ønsker god hjelp her på BP. Om det blir for ille kan du lage en 70 kvmm kabel med gode kabelsko og feste til de to polene for å få startet båten. Dette som en nødløsning. Sitér dette innlegget Link to post
Gromling70 Svart 6.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Det er en bryter av denne typen: http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10506214;c:100426 har kun ett batteri. 70hk yamaha utenbords. Lite avansert el-system for å i det sånn. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Jeg mener at dette er dusinvare på de fleste marinaer? Sitér dette innlegget Link to post
argghhh Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Er det ikke bare og og flytte den ene kabelen til den andre og dra til mutteren ? 13 mm fastnøkkel er alt man trenger for og komme seg videre . Bade er jo også et alternativ . Sitér dette innlegget Link to post
Gromling70 Svart 6.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Har kommet meg hjem, så behøver ikke å få start på den. Men vil jo gjerne ha en fungerende hovedstrømbryter. MED tilhørende nøkkel. Hehe. Så enten må jeg kjøpe ny nøkkel om det vil virke. Ellers må jeg kjøpe helt ny bryter og begynne å skru. Må vel være noen andre her som har opplevd å miste denne nøkkelen??? Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Ta deg en tur på Maritim og sjekk om ikke denne passer? Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Fredrik_ Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Har mistet den kjøpte ny på biltema fungerer utmerket. Men var ikke samme merke som den du har og ikke veit jeg åssen merke vi har men det funka. Sitér dette innlegget Link to post
Gromling70 Svart 6.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Skal ta en tur på maritim OG biltema. Får håpe det funker. Men syns det var rart at ikke min onkel sin nøkkel virket. De ser jo helt lik ut de nøklene. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Kan være litt ulik lengde på de slik at skinna ikke blir presset helt ned på kontaktflatene. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Så lenge du har samme nøkkel som var før, så funker det! Har du ingen anelse om hvor denne bryteren er kjøpt? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Gromling70 Svart 6.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Aner ikke hvor den er kjøpt nei. Nøklene er ikke så dyr heldigvis så kommer nok til å kjøpe alle typene de har på maritim. Så bør vel en av de virke. Nøkkelen hadde gummihette, så bryteren er en eller annen type som er "vanntett". Bryteren har også gummihette. Sitér dette innlegget Link to post
Gromling70 Svart 15.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Kjøpte nøkler på maritim. Merke Seaworld. Kjøpte en lik den jeg hadde, med gummihette, ca.35kr og to reservenøkler til 10kr stykket. Og de passet heldigvis:) At de ikke kan lage disse i en type plast som flyter?? :S Får montere på flyteelement på hver eneste nøkkel for å være safe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.