torcla Startet 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2010 Fra Ibiza sine hjemmesider og brosjyrer: "Ibiza 19 Sport SE er en lekker, innholdsrik og ikke minst sjødyktig skjærgårdsjeep. Det velformete V-bunnskroget gjør at båten oppfører seg stabilt og eksemplarisk under de mest ekstreme forhold. Ibiza 19 Sport SE er bygget for hastigheter over 50 knop!" Dette er noe av det største tøvet noensinne! Har selv en nyanskaffet 19 sport SE med 200HK Yamaha Vmax. Over 50 knop er rett og slett uforsvarlig å kjøre denne båten, selv på flatt vann! Og når et gjelder stabilitet, så skal det ikke mye vind og bølger til når man kjører i 40-45knop, at båten oppfører seg meget nervøst. Sitter man alene og kjører båten, og en liten bølge, + litt vind skrått forfra(holder med frisk bris), og båten "bikker" over til venstre. Hvis det er dette Ibiza mener med eksemplarisk under de mest ekstreme forhold, så skjønner jeg ikke mye. Og ja, det er en 200hk på hekken, men den veier akkurat like mye som 150HK! Noen som har erfaringer ?? -Clas (som snart bytter båt) Sitér dette innlegget Link to post
Tjukkholm Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Du bruker vel trimmen regner jeg med? Litt løft i baugen er lurt.. Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
altmuligbåt Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Vi hadde en Ibiza 19 master(den kom før sport men har det samme skroget) Vi hadde den med en trimet 175hk yamaha. med overflate propel og alt;O) og du har helt rett den begynner og bli skummel over 45knop. det blir for liten båt og for lite som er i kontakt med vannet så det er bare flaks hvordan den lander vist den først får en bølge.. Men det er morsomt da Egentlig litt rart at jeg ikke har hørt om noen som har slått rundt ordentlig. (vi holdt på) Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Nightlife Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Ibiza har fine skrog de, men de er godt overvurdert også. De er jeeper og daycruisere først, og man skal være tøff for å dra de over 50. Grav frem et gammelt smuggler-skrog og sett motoren på det, da snakker vi eksemplarisk over 50 knop;) Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Vi klarte 63 med vår (det var før man målte med gps men, meteret sa 63:) Men det var kun vist du tørte,, og vannet var stille at du aldrig kunne tro at det hadde vært bølger der.. Men det må sies at ingen tørte og kjøpe den og at motor og båt måtte selges vær for seg. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.