Jump to content

Tips til tur/fiske båt til mellom 30-50.000?

borninsin

Recommended Posts

Har igrunn ikke så mye peiling på båt og søker derfor litt hjelp her. Har tenkt å kjøpe meg en båt til mellom 30-50.000(kan godt gå litt over 50 lapper) som skal brukes til overnattingsturer og fisking. Bør heller ikke være så stor, men såpasss stor at to voksne får plass til å sove i den. Kan fint være en båt hvor en må sove i sofaen og en på gulvet på oppblåsbar madrass;) Kvier meg litt for å begynne med en stor båt ettersom dette blir min første båt.

Så hva burde jeg gå for med tanke på kvalitet og holdbarhet og som tilfredstiller mine bruksområder?

Takker for alle svar!

Redigert av borninsin (see edit history)

Sant så sant!

Er ute etter en daycruiser med sengeplass(er), Utenbors eller innenbords vet jeg ikke(Spørsmålet er stilt over)! Hva anbefales av utenbord og innenbords og hva er fordeler ulemper? Med kalesje ja!

Hvordan er det forresten å kjøpe båt fra sverige? mye ekstra kostnader?

Hvordan er det forresten å kjøpe båt fra sverige? mye ekstra kostnader?

25% moms på kjøpesum plus hk-avgift + moms på det + transportutgifter ogg moms på det, men ellers ikke noe særlig. Hva med å se litt på Finn.no og når du ser en annonse som i rimelig grad møter dine ønsker/tanker spørre om den båten eller forslag til noe tilsvarende? Alltid mye lettere å begynne med et eksempel.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

• 2 uker senere...

Heisann!

Ser du er i samme "båt" som meg. Jeg var også på jakt etter nett det samme for noen måneder siden. Jeg så på alt fra tresnekker til plastsnekker da jeg

også var på ute etter en rimelig "begynner" båt som er dyktig i sjøen samt har mulighet for korte overnattinger.

Jeg må si at Nidelv 24" var en båt som falt i min smak men lommeboken tilsa noe annet da jeg ikke ønsket lån på båten.

Jeg kom da over Sjømann 22" , en båt som er bra utnyttet. Man finner dem i fra 20-60000,- alt etter tilstanden på båt/motor.

Endte opp med å finne meg en 1976mod sjømann 22" med en nyoverhalt Yanmar 12hk til den nette sum at 30 000,- noe som passet meg

midt i blinken.

Jeg er langt ifra ekspert på båter men jeg må si at dette er en båt du bør se på. Jeg er ihvertfall strålende nøgd.

Ha en fin kveld .

Mvh kleppingen.

Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...